فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای 80 عنوان برنامه به مناسبت سوم خرداد در خراسان جنوبی

سرهنگ «فلاحی» با تأکید بر اینکه وظیفه داریم دفاع مقدس را گرامی بداریم چراکه هر چه داریم از رشادت و ایثارگری و ازخودگذشتگی شهدا است، گفت: 80 عنوان برنامه با محوریت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در سطح استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۹۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ - 22May 2023

اجرای 80 عنوان برنامه به مناسبت سوم خرداد در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: اتفاق بسیار بزرگی در فتح خرمشهر به وقوع پیوست، در جایی که همه جهان پشت سر صدام ایستاده بودند و کشورهایی که به هر طریقی که امکان داشت از صدام حمایت می‌کردند، سپاه و ارتش با عملیاتی بسیار هدفمند توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر نوع نگاه جهان به اسلام و موازنه جنگ را تغییر داد، بیان داشت: دشمن تا دندان مسلح با هدف جلو آمد و جنگ نابرابری را به ما تحمیل کرد به گونه‌ای که 5 هزار و 400 متر از خاک ما زیر سلطه دشمن قرار داشت که با وحدت و یکپارچگی مردم، و ولایت‌مداری رزمندگان پس از یک ماه عملیات، خرمشهر از زیر یوق و سلطه دشمن خارج شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از اجرای 80 عنوان برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر در استان خبر داد و بیان داشت: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی سپاه انصارالرضا(ع)، روایتگری دوران دفاع مقدس توسط راویان و حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در روز سوم خرداد در یادمان شهید گمنام بوستان پاسداران را بخشی از این برنامه‌ها ذکر کرد.

سرهنگ فلاحی برگزاری 8 یادواره شهدا در سطح استان، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری کنگره سرداران و 150 شهید شهرستان بشرویه، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، تجلیل از ایثارگران عملیات بیت‌المقدس، برگزاری همایش بصیرتی با موضوع حجاب ثمره مقاومت و نقش بانوان در فتح خرمشهر، برپایی نمایشگاه «جهاد تبیین» در موضوعات فرهنگی، هنری، برگزاری همایش پیاده روی و برگزاری همایش رزمندگان در سرایان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ذکر کرد.

وی روحیه و انگیزه رزمندگان، بهره‌گیری از صنعت پدافندی دشمن، فرماندهی، به کارگیری مناسب تجهیزات مناسب نیروی انسانی رزمندگان و غیره را در موفقیت عملیات و آزادسازی خرمشهر مؤثر دانست و یادآور شد: عملیات بیت‌المقدس نقطه عطفی در دفاع مقدس بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: در عملیات بیت‌المقدس حدود ۶ هزار شهید و حدود ۲۵ هزار نفر زخمی حاصل شد که از این تعداد ۴ هزار و ۴۶۰ شهید مربوط به سپاه و بسیج، هزار و ۸۶ شهید مربوط به ارتش و ۱۱۳ شهید مربوط به نیروی هوایی و ۱۲۰ شهید نیز از نیروهای جهاد سازندگی بودند.

سرهنگ فلاحی تصریح کرد: رزمندگان خراسان‌جنوبی در سه گردان شامل گردان ابوذر به فرماندهی شهید «رجبعلی آهنی»، گردان مالک‌اشتر به فرماندهی شهید «محمدحسن فایده» و گردان شهید بهشتی به فرماندهی شهید «محمدجواد آخوندی» در این عملیات شرکت داشت.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه داریم دفاع مقدس را گرامی بداریم چراکه هر چه داریم از رشادت و ایثارگری و ازخودگذشتگی شهدا است، خاطرنشان کرد: سربلندی و آرامش امروز را مرهون دفاع مقدس و خون شهدا و ایثارگری مردم ولایت‌مداری هستیم که هشت سال در جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی کرده و تا پای جان جنگیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار