فتح خرمشهر، فتح خون/ فرمانده بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه ساری:

عملیات بیت المقدس خط بطلان بر فرضیه‌ی نطام‌های سلطه کشید

«احمدیان» گفت: عملیات بیت المقدس خط بطلان بر فرضیه‌ی نظام‌های سلطه کشید و معادله قوا را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.
کد خبر: ۵۹۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ - 22May 2023

عملیات بیت المقدس خط بطلان بر فرضیه‌ی نطام‌های سلطه کشید«محمود احمدیان» فرمانده بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه ساری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با اشاره به نقش تعیین کننده‌ عملیات بیت المقدس در پیشبرد اهداف دفاع مقدس، اظهار داشت: در حالیکه اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهمترین برگ برنده رژیم بعثی صهیونیستی برای وادار ساختن جمهوری اسلامی ایران به شرکت در هرگونه مذاکرات صلح تلقی می‌شد، آزادسازی خرمشهر می‌توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر متجاوز و اثبات برتری نطامی باشد.

احمدیان افزود: عملیات بیت المقدس خط بطلان بر فرضیه‌ی نظام‌های سلطه مبنی بر این که، عراق طرف پیروز جنگ است، کشید و معادله قوا را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.

مسئول اعزام نیروی سپاه مرکز استان مازندران به مناطق عملیاتی در دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: عملیات بیت المقدس دهم اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ آغاز شد و طی چهار مرحله جنگ سخت به سرانجام رسید و به این ترتیب خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اشغال، در صبح روز سوم خرداد ۱۳۶۱ آزاد و به آغوش میهن اسلامی بازگشت.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: خرمشهر قهرمان پس از ۳۴ روز مقاومت در برابر دشمن متجاوز، در تاریخ ۴ آبان ۱۳۵۹به اشغال دشمن درآمده بود.

احمدیان بیان کرد: عملیات یت المقدس ضربه نهایی را بر صدام وارد کرد و آرزو‌های او را بر باد داد.

وی عنوان کرد: رزمندگان اسلام با طراحی و اجرای موفق عملیات بیت المقدس، بزرگترین شکست را بر صدام تحمیل کردند و خرمشهر را به خاک ایران اسلامی بازگرداندند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار