معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی:

بیانیه گام دوم انقلاب مبنای برنامه‌ریزی برای جوانان باشد

«محمدی» با تاکید بر اجرای برنامه‌های تاثیرگذار برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، گفت: آینده کشور به دست جوانان است و تحولات آینده کشور نیز به دست جوانان رقم خواهد خورد، لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش جوانان عزیز ایران اسلامی تاکید دارند.
کد خبر: ۵۹۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ - 23May 2023

بیانیه گام دوم انقلاب مبنای برنامه‌ریزی برای جوانان باشدبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «تراب محمدی» معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با تاکید بر اجرای برنامه‌های تاثیرگذار برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، اظهار داشت: آینده کشور به دست جوانان است و تحولات آینده کشور نیز به دست جوانان رقم خواهد خورد، لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش جوانان عزیز ایران اسلامی تاکید دارند. 

وی بر اهمیت تشکیل منظم جلسات این ستاد تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های عضو ستاد باید در جهت اجرای مصوبات و برنامه‌های این ستاد اهتمام ورزند.

محمدی، عنوان کرد: موضوع اوقات فراغت جوانان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این ستاد است که طی سال گذشته اتفاقات خوبی در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان رخ داد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی، افزود: از تمام دستگاه‌های عضو ستاد انتظار می‌رود که تمام اقدامات و برنامه‌های اجرایی را به گونه‌ای تنظیم کنند که برای جوانان تاثیرگذار باشد و بیشتر بر موارد مبنایی نظیر جوانمردی، ایثار و از خودگذشتگی، نوع دوستی، وطن دوستی، غیرت و عفت با ملاک دینی تاکید شود.

وی اردوی‌های جهادی، راهیان نور و راهیان پیشرفت را از برنامه‌های تاثیر گذار برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان عنوان کرد و افزود: اردوهای جهادی باعث مسئولیت پذیر شدن جوانان و دانش آموزان و دانشجویان می‌شود و می‌توان با برگزاری اردوی‌های راهیان پیشرفت در جهت تبیین رویش‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و مقابله با سیاه نمایی دشمنان گام برداشت.

محمدی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در دستور کار باشد، تصریح کرد: بیاینه گام دوم انقلاب از قرآن سرچشمه گرفته است و اصلی‌ترین مبنای ما در بحث جوانان باید این بیانیه باشد. بیانیه گام دوم انقلاب مانند نقشه و چراغ راه آینده اداره کشور برای پیاده کردن احکام اسلام در نظام اسلامی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: آینده کشور به دست جوانان است و تحولات آینده کشور نیز به دست جوانان رقم خواهد خورد، لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش جوانان عزیز ایران اسلامی تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای هر بند از بیانیه گام دوم انقلاب مهم‌ترین گزاره‌ای که بر آن تاکید شده، علم، پژوهش و فناوری است. این مهم نشان دهنده آن است که سرآغاز پیشرفت جامعه از رهگذر علم، پژوهش و فناوری خواهد گذشت.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در قبال آموزش و پرورش جوانان وظیفه سنگینی در دوش مسئولان است، ادامه داد: باید سبک زندگی ایرانی، اسلامی را در میان افراد جامعه و علی الخصوص جوانان نهادینه کنیم و در ادامه با توجه ویژه به مدارس و دانشگاه‌ها، بر جایگاه علم تاکید ورزیم.

این مسئول فضای مجازی را یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی عنوان کرد و گفت: در بحث فضای مجازی اتفاقات خوبی در جهت تولید محتوا و ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی صورت می‌گیرد اما متاسفانه از دشمن عقبیم. دشمن با برنامه‌ریزی، طراحی و تحلیل دقیق از وضعیت جامعه ایرانی، سعی دارد اطلاعات غلط را به جامعه ایرانی اشاعه کند تا با نفوذ در فکر و اندیشه افراد جامعه، موجبات ناامیدی جوانان را فراهم سازد.

محمدی گفت: جذب جوانانی که در قضایای اخیر دچار انحراف شدند باید در دستور کار باشد و با استفاده از روش‌های اقناعی، دستاوردها و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی در میان آنها تبیین شود. اگر بتوانیم با دلسوزی و روی گشوده با جوانان گفت‌وگو کنیم، یقینا شاهد بازگشت آنها به آغوش گرم جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار