فتح خرمشهر، فتح خون/ استاندار سمنان تاکید کرد؛

تبیین حماسه فتح خرمشهر در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن

«هاشمی» گفت: امروز در راستای مقابله با تهاجم نظامی و فرهنگی دشمن و حتی در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن باید فتح خرمشهر را تبیین کرد.
کد خبر: ۵۹۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ - 24May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «محمدرضا هاشمی» استاندار استان سمنان در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان سمنان که به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در سپاه قائم آل محمد (عج) برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سرسعادت، ولی نعمت ما، امام علی بن موسی الرضا (ع) و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: بعد از بیست روز مقاومت و ایستادگی، خرمشهر توسط دشمن اشغال شد و قریب به نوزده ماه، ۵۷۸ روز خرمشهر قهرمان در اسارت دشمن بود.

وی افزود: خرمشهری که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در چندین مرحله توسط دشمن تصرف شده بود و در هر زمانی که خواستیم خرمشهر را بگیریم، قطعاتی را به دشمن دادیم، قطعه‌ای از سرزمین ایران قبل از جمهوری اسلامی را به جهت اهمیت استراتژیک خرمشهر برای ما، به دشمن واگذار کردیم.

استاندار سمنان ادامه داد: اما در هشت سال دفاع مقدس ۶ هزار از بهترین سرمایه‌های نظام را تقدیم کردیم، ۲۵ هزار جانباز را تقدیم کردیم، اما یک وجب از خاک خرمشهر قهرمان را به دشمن ندادیم، پس گرفتیم.

هاشمی یادآور شد: زمانی که صدام خرمشهر را اشغال کرد، بر روی دیوار‌های منازل نوشته بودند، آمده ایم بمانیم و خرمشهر را مروارید شط العرب نامیدند و اعلام کرد ایران اگر بتواند خرمشهر را پس بگیرد؛ کلید بصره را تقدیم ایران خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تمام امکانات را در خرمشهر بسیج کرده بودند، اما با توکل بر خداوند متعال و با وحدت بین نیرو‌های نظامی ما خرمشهر عزیز آزاد شد، گفت: پیش از فتح خرمشهر، تمام معادلات به نفع عراق بود، اما بعد از اینکه خرمشهر توسط نیرو‌های دلاور بسیجی، سپاهی و ارتشی به فرماندهی مشترک برادران سپاه و ارتش فتح شد، تمام معادلات به هم خورد، باعث تزلزل ارتش عراق شد، باعث عقب نشینی رژیم عراق از مواضع خود شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: با فتح خرمشهر پایه‌های کاخ سفید به لرزه در آمد، بعد از فتح خرمشهر اثبات برتری ایران در منطقه ثابت شد و بعد از آن تغییر معادله جنگ به نفع ایران شد و تمام منافع دشمن در منطقه خلیج فارس و در منطقه خاورمیانه، به خطر افتاد. این رمز موفقیت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

هاشمی با اشاره به اینکه اگر می‌بینید صدام اعلام کرد خرمشهر مروارید شط العرب است، چرا که امنیت بسیاری داشت، ادامه داد: بعد از فتح خرمشهر ترس و واهمه در وجود دشمنان ایجاد شد و ما امروز سوم خرداد را نه فقط به عنوان یک نماد که در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده گرامی می‌داریم، بلکه روز مقاومت، شهادت و ایثار است. روز ایستادگی و همدلی بین نیرو‌های مسلح ماست.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز در منطقه خاورمیانه و در جهان به عنوان هشتمین کشور تولید کننده تسلیحات نظامی است، برگزفته از همان روحیه ایثارگری، مقاومت و شهادت طلبی فتح خرمشهر است. اگر امروز در معادلات نظامی منطقه تاثیرگذار هستیم به جهت موفقیت ما در فتح خرمشهر است.

استاندار سمنان با بیان اینکه اگر امروز چین و کشور روسیه تقاضای مانور مشترک در آب‌های خلیج فارس را از ما دارند، اذعان کرد: این مهم برگرفته از فتح خرمشهر است. اگر امروز چشم امید همه کشور‌های جهان اسلام و حتی آزادی خواهان دنیا به سمت جمهوری اسلامی ایران است برگرفته از هشت سال دفاع مقدس و نماد دفاع مقدس، فتح خرمشهر است.

هاشمی خاطرنشان کرد: این روز در راستای تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: جهاد تبیین باید نوزده ماه اسارت خرمشهر عزیز را تبیین کند، باید بیست روز مقاومت رزمندگان را تبیین کنیم. زمانی که فرماندهی جنگ بر عهده آن خائن ملعونی بود که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خیانت کرد.

وی اضافه کرد: امروز در راستای مقابله با تهاجم نظامی و فرهنگی دشمن و حتی در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن باید فتح خرمشهر را تبیین کرد. ۶ هزار شهید، ۲۵ هزار جانباز بیش از ۵۷۸ روز خرمشهر قهرمان در اسارت بود. حتی در جنگ اقتصادی با دشمن باید با همان روحیه فتح خرمشهر پیش برویم.

استاندار سمنان با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین ابراز داشت: در جنگ مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، باید فتح خرمشهر را الگو قرار دهیم. رمز موفقیت ما در فتح خرمشهر، وحدت و صمیمیت ما و معنویت حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد: امروز خدا را شاکریم که اگر نظام ما الگویی در منطقه و در سطح جهان شده است، ما باید قدردان شهدا باشیم، قدردان ۸۹ شهید استان سمنان و ۳۰۰۰ شهید استان سمنان باشیم که رویداد بسیار مهم دومین کنگره شهدای استان سمنان در بهار سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در پایان مراسم با اهداء لوح، از خانواده شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل شد.

تبیین حماسه  فتح خرمشهر در  جهت مقابله با جنگ نرم دشمن

تبیین حماسه  فتح خرمشهر در  جهت مقابله با جنگ نرم دشمن

تبیین حماسه  فتح خرمشهر در  جهت مقابله با جنگ نرم دشمن
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها