فتح خرمشهر؛ فتح خون/ در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

معاون حقوقی رئیس جمهور: هنر فرماندهی امام (ره) در دفاع مقدس تشکیل بسیج و نقش‌آفرینی مردم بود/ حضور مردم رمز پیروزی در جنگ تمام‌عیار اقتصادی است

دهقان گفت: هنر فرماندهی حضرت امام خمینی (ره) این بود که مردم را به صحنه مدیریت جنگ آورد و بسیج را تشکیل داد تا مردم مهم‌ترین نقش‌آفرینی را داشته باشند.
کد خبر: ۵۹۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۴ - 25May 2023

هنر فرماندهی امام در دفاع مقدس تشکیل بسیج و نقش‌آفرینی مردم بود/ حضور مردم رمز پیروزی در جنگ اقتصادی تمام عیار است«محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس ناشی از چند عامل مهم بود که مهم‌ترین عامل آن بعد از اخلاص و اعتقاد راسخ رزمندگان دفاع مقدس ورود مردم به صحنه مدیریت جنگ محسوب می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواستیم با ارتشی کلاسیک به نبرد با تمام شرق و غرب برویم، قطعاً بازنده جنگ بودیم، زیرا ارتش بعث عراق از حمایت همه‌جانیه غرب برخوردار بود، اگر فقط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به تقابل با ارتش بعث می‌پرداختند ما نمی‌توانستیم بر دشمن فائق بیاییم.

معاون حقوق رئیس جمهوری تصریح کرد: هنر فرماندهی حضرت امام این بود که مردم را به صحنه مدیریت جنگ آورد و بسیج را تشکیل داد تا مردم مهم‌ترین نقش‌آفرینی را داشته باشند، که البته مردم هم جنگ را به خوبی مدیریت کردند تا ایران اسلامی عزتمندانه پیروز شود.

وی با بیان اینکه ما موفقیت‌های اقتصادی همچون عرصه دفاعی و نظامی نداشته‌ایم، افزود: ما برای اینکه تجریه موفق دفاع مقدس را به میادین دیگر تعمیم دهیم، باید مردم را وارد صحنه کنیم، زیرا هر جا مردم وارد صحنه شدند، پیروزی قطعی شد و دشمن به هیچ یک از اهداف دست پیدا نکرد.

دهقان خاطرنشان کرد: مردم تمام توطئه‌های سیاسی و بین‌المللی دشمن اعم از فتنه و تحریم‌ها را خنثی کردند، اما به دلیل اینکه نتوانسته‌ایم‌ مردم را وارد صحنه اقتصاد کنیم متأسفانه توفیقی که مد نظر بود حاصل نشده است، بنابراین ضرورت دارد حلقه‌های میانی تشکیل دهیم تا بتوانند مردم را به اقتصاد کشور وارد کنند و به نوعی اقتصاد را مردمی مدیریت کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری تأکید کرد: ما برای اینکه مزیت‌های نسبی که در کشور داریم را فعال کنیم و از خام فروشی پرهیز کنیم تا به شکوفایی اقتصادی برسیم، حتماً باید شرایطی را رقم بزنیم تا مردم پرقدرت وارد صحنه جنگ اقتصادی با دشمن شوند.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها