اختتامیه جشنواره ایثار در مشهد برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره بین‌اللملی فیلم و فیلمنامه ایثار برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ - 24May 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه ایثار با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مرکز همایش‌های استان قدس رضوی مشهد برگزار شد.

سیدمحمد هاشمی، مدیر هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ فرهاد مختاری، دبیر علمی جشنواره؛ ناصر باکیده، دبیر اجرایی جشنواره ایثار، جواد شمقدری، مسعود نقاش‌زاده، محمد حمیدی‌مقدم، جهانگیر الماسی، الهام چرخنده، سعید سعدی، ناصر ابوشریف نماینده جنبش حماس در ایران، ناصر باکیده دبیر اجرایی جشنواره، جهانگیر الماسی، ابراهیم اصغری، پرویز شیخ‌طادی، مجید فیوضی، سید احمد میرعلایی، حسن نجاریان، مهدی عظیمی‌میرآبادی، حبیب والی‌نژاد، روح‌الله برادری، سید محمد حسینی و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و خانواده‌های شهدا و عموم مردم در این مراسم حضور داشتند.

اختتامیه جشنواره ایثار در مشهد برگزار شد

حسن‌زاده: به‌اندازه شخصیت‌های مقاومت باید فیلم ساخت

در ابتدا، حجت‌الاسلام حسن‌زاده مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ایثار یک توفیق مهم است که به‌صورت جدی دنبال می‌شود، اظهار داشت: برای مقابله با جنگ نظامی جهاد نظامی و لازمه جنگ اقتصادی، جهاد اقتصادی است ولی در جنگ فرهنگی راه‌کار جهاد فرهنگی است، اظهار داشت: جبهه مقاومت ظرفیت‌های عظیمی به‌تعداد شهدای مقاومت و امت اسلام دارد تا درباره شخصیت‌هایی همچون شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدا تا فیلم بسازیم. 

در ادامه مختاری، دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار اظهار کرد: سلطه‌جویی فرهنگی همواره مردم آزاده را مورد یورش قرار داده، اما هنرمندان متعهد با تولید آثار خوب همیشه در تقابل با این تهاجم نابرابر مقاومت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: جشنواره فیلم و فیلمنامه ایثار تلاشی هنرمندانه و فرهنگ‌ساز بود برای پیوندهای نوینی که ریشه‌های ژرف در فرهنگ اسلامی دارد و حرکتی بود به سوی پی‌بردن به دستاورهای خودمان برای رسیدن به افق‌های تازه.

اختتامیه جشنواره ایثار در مشهد برگزار شد

دبیر جشنواره ایثار ایجاد خط مستحکم رسانه‌ای در کشورهای اسلامی را یکی از اهداف این جشنواره دانست و بیان کرد: این مسئله به تلاش شبانه‌روزی ما نیاز دارد. علاوه بر آن اتصال راهبردی هنرمندان جبهه مقاومت با یکدیگر، فراهم‌سازی و ایجاد تفاهم در تولیدات مشترک میان کشورهای جبهه مقاومت و بازنمایی چهره استکبار جهانی از دیگر اهداف این جشنواره بود.

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار در انتها گفت: ابلاغ پیام شهدا با زبان هنرمندانه و خلاق وظیفه‌ی خطیری است که به عهده هنرمندان جهان اسلام است که برای تمام آنان آرزوی توفیق دارم.

پس از آن برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره بین‌المللی به شرح زیر معرفی شدند:

برگزیدگان بخش فیلمنامه
الف- بهترین پویانمایی :
شیرین به کارگردانی زید شوکر از کشور عراق
ب- بهترین مستند:
در محضر انسانیت به کارگردانی خانم غصون عباس الماضی از کشور سوریه
ج- بهترین فیلم داستانی :
اسماء به کارگردانی مصطفی آقا محمد لو محصول جمهوری اسلامی ایران
د- بهترین پژوهش و تحقیق:
خانم سمانه رمضانی برای فیلم جمعه دوم آوریل
ه - جایزه ویژه بخش بین الملل:
جایزه ویژه اول به فیلم پرواز از بوسنی به کارگردانی خانم مرضیه سادات یثربی ز جمهوری اسلامی ایران

اختتامیه جشنواره ایثار در مشهد برگزار شد

جایزه ویژه دوم به فیلم غزال به کارگردانی امجد طاهر از کشور فلسطین
برگزیدگان بخش مستند کوتاه نماهنگ و پویانمایی
الف - بهترین نماهنگ:
تار و پود به کارگردانی محمد صادق رمضانی مقدم
ب – بهترین پویانمایی:
نهنگ سفید به کارگردانی امیر مهران بخاطر توجه به مضمون ایثار
ج – بهترین مستند:
بهترین کارگردانی : ساسان فلاح فر برای کارگردانی مستند چشم ایرانی
بهترین تهیه کننده : محمد سلیمی راد برای فیلم سرباز شماره صفر
د- بهترین پژوهش :
محسن اسلام زاده برای مستند پاییز پنجاه سالگی
ه- بهترین فیلم داستانی

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها