معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

باید فرهنگ دعا در جامعه ترویج داده شود

«شیراوژن» گفت: ما به عنوان انسان نیاز به روح دعا داریم زیرا انسان موجودی تنهاست که از نظر روحی روانی شکننده است لذا باید فرهنگ دعا در جامعه ترویج داده شود.
کد خبر: ۵۹۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ - 25May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «عباس شیراوژن» معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت روز پنجشنبه در آیین پایانی ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور در بندرعباس با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه از نظر بعد تربیتی برای تغییر و اصلاح جامعه بسیار موثر است، اظهار داشت: از ترجمه خوب صحیفه سجادیه می‌توان به عنوان کتاب آرامش بخش بهره برد که در سایر کشورها نیز استفاده می‌شود.

وی افزود: در حوزه صحیفه سجادیه تلاشمان بر این است که انس با این کتاب در حوزه دانشگاه‌ها ترویج داده شود و قرائت ادعیه در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مورد استفاده قرار بگیرد و برنامه‌ریزی خواهیم کرد که در نظام سلامت در همه حوزه‌ها به صورت کاربردی از دعا بهره‌مند گردیم.

شیراوژن بیان کرد: ما به عنوان انسان نیاز به روح دعا داریم زیرا انسان موجودی تنهاست که از نظر روحی روانی شکننده است لذا باید فرهنگ دعا در جامعه ترویج داده شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: امروز در دنیای اضطراب‌ها زندگی می کنیم که به واسطه سبک زندگی و افزایش تکنولوژی همواره استرس های فراوانی به ما وارد می شود و دعا می تواند آرامش بخش‌ زندگی متلاطم باشد.

شیراوژن با اشاره به اینکه بیماری‌های ناشی از اضطراب و استرس ها افزایش یافته است خاطرنشان کرد: در جامعه هزینه بسیاری برای بهبود استرس می شود حال آنکه دعا می تواند آرامش را به همراه داشته باشد.

وی از تکبر و خود بزرگ بینی به عنوان یکی از خصلت‌های آسیب زا نام برد و ادامه داد: در دعا خشوع در برابر خداوند به طور کامل وجود دارد؛ عا عزت بخش و امیدآفرین است زیرا دعا با معرفت توحیدی همراه است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه فضای حقوقی در جامعه خشک و قانونی است، ابراز کرد: دعا لطافت روحی را به جامعه باز می گرداند واراده ها را تقویت می کند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به دعای اول فراز هشتم صحیفه سجادیه تشریح کرد: اگر جامعه درگیر بیماری فراگیر شده و مهار کرده است از سطح بهداشت و درمان گرفته تا عوامل فرهنگی در آن دخیل بوده است.

شیراوژن اضافه کرد: جامعه مقتدر و دارنده منطق و مولفه های فرهنگی همواره با تحریم و تهمت های رسانه ای و اغتشاش و فتنه همراه بوده است اما جامعه مقتدر می تواند این امواج مهندسی شده دشمنان را در فرهنگ اصیل خود هضم کند و بگذراند.

وی تاکید کرد: باید علل ضعف را بشناسیم و نقاط قوت خود را ارتقا دهیم. در کنترل بیماری همه گیر کرونا، توفیقات فراوانی در بخش فرهنگی داشتیم و روح دعا بسیار جاری بود.

صحیفه سجادیه نسخه‌ای اثربخش و شفابخش

رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان نیز گفت: صحیفه سجادیه نسخه ای اثربخش، نورانی و شفابخش است که پیش از این کم‌کار شده و باید بیشتر از این قدم در این راه برداریم.

حجت الاسلام سیدعباس تقوی با اشاره به استقبال ارزشمند دانشجویان از جشنواره صحیفه سجادیه در سطح کشور افزود: در تالیف کتاب و استحصال محصولات آموزشی صحیفه سجادیه که به کتاب صحیفه زندگی موسوم شده است بیش از ۴۵ هزار نفر از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی کشور شرکت کردند.

دبیر ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان سراسر کشور، با توجه به اینکه بخش تبیین مکتب شهید سلیمانی در آیینه صحیفه سجادیه از رویکردهای مهم این جشنواره بوده است، افزود: ۳۲۰ هزار نفر ساعت آموزش دانشجویی، اساتید و کارکنان ثبت و ۷۰۰ هزار نفر در مسابقات شرکت کردند.

صحیفه سجادیه کتاب تربیت نسل های آینده

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم گفت: صحیفه سجادیه کتاب تربیت نسل‌های آینده است و با زبانی شیوا مسائل اجتماعی جامعه را بیان می‌کند.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده افزود: با نگاهی به حیات امام سجاد(ع) و نقش صحیفه سجادیه در دوران امامت آن حضرت می توانیم به خوبی درک کنیم که این کتاب چقدر می تواند در انسان‌سازی و جامعه‌سازی به ما کمک کند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: امام سجاد(ع) باتوجه به خفقانی که در جامعه حاکم بود، رویکرد دعا را برگزید و معارف ارزشمند و عالی اسلام را مطرح کرد تا زمینه جامعه‌سازی اسلامی فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار