وزیر کشور بر تسهیل در تردد زائران اربعین از مرز خسروی تاکید کرد

«وحیدی» گفت: مرز رسمی خسروی و پایانه منذریه عراق و زیرساخت‌های اربعین با تاکید بر تسریع در تکمیل طرح‌های توسعه‌ای این و تسهیل در تردد زائران اربعین و خدمات رسانی مطلوب به زوار اقدام شود.
کد خبر: ۵۹۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ - 25May 2023

وزیر کشور بر تسهیل در تردد زائران اربعین از مرز خسروی تاکید کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در حاشیه سفر به شهرستان قصرشیرین و بازدید از طرح های عمرانی اربعین و زیرساخت های مرز خسروی و پایانه این گذرگاه بین المللی همچنین به صورت میدانی و از نزدیک از مرز منذریه عراق و طرح توسعه این مرز و محل استقرار و افزایش گیت های ورود و خروج این بازدید مرز کرد.

وزیر کشور در حاشیه بازدید از پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی و پایانه منذریه عراق و زیرساخت‌های اربعین با تاکید بر تسریع در تکمیل طرح‌های توسعه‌ای این مرزها اظهار داشت: تسهیل در تردد زائران اربعین و خدمات رسانی مطلوب به زوار انجام شود.

وی در حاشیه بازدید از مرز منذریه عراق و در دیدار با سرلشکر «شیرکو احمد جاف» مدیر گذرگاه مرزی منذریه اظهار داشت: انشاء الله امسال هم سال خوبی برای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین باشد.

بازدید از بزرگترین قرارگاه خدمات رسانی اربعین وزارت دفاع در ۲ کیلومتری مرز خسروی

وزیر کشور در بدو سفر به قصرشیرین از طرح بزرگ قرارگاه اربعین خدمات رسانی وزارت دفاع در ۲ کیلومتری مرز خسروی بازدید کرد و دستورات لازم را برای تسریع در تکمیل این طرح داد و از نزدیک در جریان چگونگی ساخت این قرارگاه قرار گرفت.

نماینده وزیر و مدیر ارشد وزارت دفاع در استان کرمانشاه و مدیرکل مهندسی منطقه غرب در این بازدید گفت: این قرارگاه شامل مجموعه های رفاهی، اقامتی و پذیرایی زائران اربعین است که شامل سرویس های بهداشتی، آشپزخانه با ظرفیت پخت پنج تا ۱۰ هزار پرس غذا و سوله های اسکان تا ۸۰۰ نفر به صورت روزانه است.

«نورالدین ارباب‌پوری» افزود: علاوه بر امکان اسکان در سطح یک هزار و ۲۰۰ متر مربع به صورت ثابت طرح توسعه اسکان موقت در این مجموعه هفت هکتاری نیز وجود دارد ضمن اینکه ۲ پد بالگرد برای مواقع ضروری نیز در این مجموعه ایجاد می شود که تا اول مرداد امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر کشور نیز در این بازدید خواستار آمادگی این مجموعه برای نصب چادرهای بزرگ جهت اسکان زوار در مواقع ضروری شد.

قرارگاه بهداشتی درمانی مقصد بعدی سفر وزیر کشور

وزیر کشور در ادامه سفر خود به مرز خسروی از قرارگاه بهداشتی و درمانی در این گذرگاه که با ۳۶ میلیارد تومان اعتبار در دست ساخت است، بازدید کرد.

«عمران آزادی»رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین در حاشیه این بازدید گفت: قرارگاه بهداشتی و درمانی مرز خسروی توسط اورژانس و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در ۲ طبقه به مساحت یک هزار متر مربع و با زیربنای ۲ هزار متر مربع در حال ساخت است.

آزادی افزود: طبقه همکف این قرارگاه بهداشتی و درمانی شامل اتاق های سرد، ویزیت، تزریقات و cpr است و طبقه دوم آن نیز شامل بخش رفاهی و خوابگاه برای استراحت کارکنان این مجموعه است که با سازه های فلزی قرار است تا ۳۱ مردادماه طبقه همفک این قرارگاه بهداشتی درمانی برای خدمت به زائران اربعین حسینی به بهره برداری برسد.

وی هدف از ساخت این قرارگاه را خدمات رسانی به زوار اربعین با توجه به قرار گرفتن اربعین طی چند سال در فصل گرما بیان کرد.

حضور وزیر کشور در مرز منذریه عراق

وزیر کشور همچنین با همراهی استاندار و مسئولان استان کرمانشاه از پایانه مرز بین المللی خسروی و منذریه عراق بازدید و آخرین وضعیت آمادگی این مسیر برای تردد زائران اربعین حسینی را بررسی کرد.

در این بازدید «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه وضعیت تکمیل طرح های زیرساختی و توسعه پایانه خسروی را به اطلاع وزیر رساند و نیازهای و کمبودهای این مرز بین المللی را تشریح کرد.

در بازدید دکتر وحیدی از پایانه منذریه عراق، سرلشکر شیرکو مدیر مرز منذریه و بخشی از مسئولان مرزبانی عراق حضور داشتند و از پیگیری برای توسعه پایانه با هدف تسهیل تردد زوار خبر دادند.

وزیر کشور در ادامه با حضور در ساختمان علمدار مرزبانی در نقطه صفر مرز خسروی در جریان چگونگی اقدام های انجام شده توسط دستگاه های عضو ستاد اربعین قرار گرفت و دستگاه ها با ارائه گزارشی روند فعالیت های صورت گرفته را گزارش کردند.

وحیدی در این جلسه نیز خواستار تلاش تمام اعضای ستاد اربعین در راستای تسهیل در تردد راحت زوار و جلوگیری از ایستایی زائران شد و بر روند خدمات رسانی مطلوب به زوار تاکید کرد.

وزیر کشور در ادامه از قرارگاه در دست ساخت اربعین مرزبانی در مرز خسروی بازدید کرد که فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار