فتح خرمشهر؛ فتح خون/ امام جمعه موقت ساری:

حماسه «فتح خرمشهر» به دانشگاه‌ها و کتاب‌های درسی راه پیدا کند

حجت‌الاسلام «شفیعی دارابی» با تأکید بر شناخت دشمن و عوامل پیروزی در فتح خرمشهر گفت: بزرگتر از اصل پیروزی نگهداری است و این حماسه باید در دانشگاه‌ها و کتاب‌های درسی راه پیدا کند.
کد خبر: ۵۹۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ - 26May 2023

حماسه «فتح خرمشهر» به دانشگاهها و کتابهای درسی راه پیدا کندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «سید حسین شفیعی دارابی» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه بر تقوای الهی و تبریک دهه کرامت اظهار داشت: کرامت به معنای بزرگی و بزرگ و عظمت است و دهه کرامت هم خودش بزرگ است و هم بزرگی آفرین است؛ با بزرگان گره خورده است؛ ارمغانش بررگ است و باید مرافب باشیم دهه کرامت را ارزان از دست ندهیم و بر کرامت و عرت و جلالت خود بیفزاییم.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم کرامت ما آسیب نبیند و آسیب زدایی کنیم، افزود: دهه کرامت سراسر آراسته با ویژگی‌های مثبت است که در ظزف معنوی مناسبت ذی القعده قرار دارد و این ماه بزرگ است؛ اولین ماهی است که جنگ با خلق خدا در آن حرام است و مواظب باشیم در این ماه به جنگ خدا نرویم و اعضاء و جوارح و قلب ما علیه خدا نباشد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه دروغ، تهمت، غیبت در ابن ماه حرام است و مراقب باشیم به جنگ خدا نرویم تا بزرگتر شویم، ادامه داد: آغاز این ماه با نام مقدسه کریمه اهل بیت حضرن فاطمه معصومه (ص) گره خورده است و این بانو بزرگ است و عظمت دارد و به شفاعت او تمام شیعیان لیاقت به بهشت پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این روز به نام روز دختر نامگذاری شده است، گفت: دختر و پسر رحمت و لطف خدا هستند؛ فرزندان جگرگوشه ما و محترم هستند، اما اسلام برای دختران ارزش والایی در نظر گرفته است و باید به رسالت خود در عرصه دختر داری توجه کنیم چرا که دشمن در پی غارت کردن حجاب و عفت دختران است. مسئولان فرهنگی، دولت، وزارت ارشاد، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های فرهنگی در قبال دختران وظیفه دارند.

حجت الاسلام «شفیعی دارابی» با بیان اینکه گره خوردن با نام عزت آفرین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) یکی دیگر از ویژگی‌های دهه کرامت است، تصریح کرد: امام رضا (ع) دست همه غریبان و مظلومان را می‌گیرد و کسی که به زیارت امام هشتم برود خدا تمام مشکلش را رفع می‌کند و از زائران گره گشایی می‌کند.

وی در خطبه دوم به روایتی از امام رضا (ع) اشاره و عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم که به مردم خدمت کنیم و در این راستا تلاش داشته باشیم و همه ما روزی خوری سفره شهیدان هستیم و برای انقلاب تلاش می‌کنیم.

حجت الاسلام شفیعی دارابی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر اولین پیروزی رزمندگان اسلام نبود و آخرین پیروزی نیز نیست، ولی زلزله‌ای بر اندام خبیث صدامیان افکنده و ایران اسلامی را سرفراز کرد و پیروزی‌های پیاپی را به ارمغان آورده است.

وی به مشارکت همه ایرانی‌ها در حماسه فتح خرمشهر اشاره کرد و با بیان اینکه وظیفه بزرگ در جریان فتح خرمشهر داریم، وظیفه عاطفی و احساسی را از جمله وظایف دانست و گفت: نباید بگذاریم این خناثان فتح خرمشهر و سوم خرداد را از ما بگیرند و باید آن را با برپایی مراسم، جشن‌ها، کنگره‌ها و... زنده نگه داریم.

امام جمعه موقت ساری با تأکید بر شناخت دشمن و عوامل پیروزی در فتح خرمشهر اذعان داشت: بزرگتر از اصل پیروزی نگهداری است و این حماسه باید در دانشگاه‌ها و کتاب‌های درسی راه پیدا کند.

به گفته حجت الاسلام شفیعی دارابی امروزه به لطف الهی قدرت نظامی و دریایی و زمینی و ... به جایی رسید که دشمن به خود اجازه تصرف یک وجب از سرزمین اسلامی ایران را به خود نمی‌دهد.

وی ساری با بیان اینکه استقامت و صبوری، اتحاد و همدلی و نبرد با دشمن فرهنگ خرمشهر است، گفت: امروز دشمن با گلوله‌های فرهنگی به سراغ جوانان ما می‌آید و در فضای مجازی شبهه‌فکنی می‌کند، باید در این راستا هوشیار باشیم.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه امروز دشمن حجاب و فشار اقتصادی را نشانه گرفت، با تقدیر از تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات مردم از مسئولان خواست تا برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش داشته باشند و کادر اقتصادی دولت نیز باید همانند رئیس جمهور پا به رکاب باشد.

حجت الاسلام شفیعی دارابی با بیان اینگه مردم ما فهیم هستند و دست دشمن را می‌خوانند و باید مواظب باشیم و بهانه دست دشمن ندهیم از مسئولان فرهنگی و شهرداری‌ها خواست تا در حوزه فرهنگی و اجتماعی تلاش وافری داشته باشند.

وی همچنین با عنوان اینکه مشکل کمبود آب از دیگر مشکلات فراروی شد، این مسئله را جهانی و کشوری دانست و خاطرنشان کرد: آب نعمت خداوند است و از مردم تقاضا داریم در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری گفت: نباید در مصرف این نعمت خودتان اسراف کرد، زیرا مشکل کمبود آب حاد است و در وقت شالی کشاورزان با مشکل مواجه می‌شوند و ترویج کشت جایگزین برای کاهش معضل کم آبی مؤثر است.

وی با تقدیر از تلاش دریادلان ایرانی در پیمایش آب‌های دور دنیا این اقدام را حماسه‌ای بزرگ بیان کرد و با بیان اینکه این سفر یک عظمتی بود و به دل دشمنان رعب و ترس ایجاد کرده است، اضافه کرد: همچنین در سفر رئیس‌جمهور به کشور‌های مختلف بالای ۹۰ سند قرارداد بسته شد و  در مالزی استقبال عجیبی شد و سند‌های همکاری زیادی قید شده است.

امام جمعه موقت ساری به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: نمایندگان باید با توده مردم باشند؛ همراهی با محرومان را حفظ کنند؛ دنبال تشریفات و تجملات نباشند.

این مسئول به اهمیت قانون گذاری اشاره کرد و گفت: قانون گذاری مسیر را مشخص می‌کند و نمایندگان باند بازی‌ها و بازی‌های جناحی را کنار گذارند و برای رضای خدا رأی دهند و برای گره گشایی از مشکلات مردم تلاش کنند و چوب لای چرخ دولت نگذارند؛ با هم و برای هم و مملکت باشند.

حجت الاسلام شفیعی دارابی با اشاره به اهمیت انتخابات اسفند، آن را سرنوشت ساز قلمداد کرد و گفت: همه آن‌هایی که با خط امام و رهبری ستیز کرده‌اند و کسانی که نغمه شوم زن، زندگی و آزادی را مطرح کردند همراهی کردند بدانند که مردم ما هوشیار هستند و فریب شعار‌ها را نخواهند خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار