معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

طرح شکایت پرونده شهید سلیمانی در دیوان بین‌المللی کیفری/ وکلای ایران منافاتی بین رسیدگی داخلی و خارجی این پرونده ندیدند

دهقان گفت: وکلای جمهوری اسلامی ایران به این جمع‌بندی رسیده‌اند دعوا در (ICG) دادگاه بین‌المللی دادگستری طرح شود، زیرا بستر‌های آن فراهم شده است.
کد خبر: ۵۹۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۹ - 30May 2023

طرح شکایت پرونده شهید سلیمانی در « ICG»/ وکلای ایران منافاتی بین رسیدگی داخلی و خارجی پرونده شهید سلیمانی ندیدند«محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده شهید سلیمانی در محاکم بین‌المللی، اظهار داشت: پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی در دو مرجع داخلی و خارجی در حال پیگیری است، مرجع قضایی قوه قضاییه است که تعاملات خوبی درخصوص پرونده شهید سلیمانی با معاون حقوقی رئیس جمهوری داشته است.

دهقان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه روند رسیدگی به این پرونده را با توجه به مدارک و مستندات حاصله به خوبی تا کنون پیش برده‌ است و به نتایج خوبی هم رسیده است، اما ما نیاز به یک نظریه حقوقی داشتیم که آیا رسیدگی در محکمه داخلی به اقدام ما در محاکم خارجی و بین‌المللی لطمه‌ای وارد می‌کند؟ که خوشبختانه نتیجه بر این شد این دو مورد هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه هم در محاکم داخلی و هم در محاکم بین‌المللی امکان رسیدگی به پرونده شهید سلیمانی وجود دارد، بیان کرد: ما بر اساس نظریه حقوقی وکلای خارجی خود به این نتیجه رسیده‌ایم، همچنین وکلای جمهوری اسلامی ایران به این جمع‌بندی رسیده‌اند دعوا در (ICG) دیوان بین‌المللی کیفری طرح کنیم، زیرا بسترهای آن فراهم شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفته بود: در پرونده ترور شهید سلیمانی ۱۵۴ متهم که ۹۶ نفر از آن‌ها از اتباع آمریکا هستند، شناسایی شده و روند تحقیقات ادامه دارد همچنین تاکنون برای ۹ کشور ۱۱ نیابت قضائی ارسال شده است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها