نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ضرروت معرفی زنان اسوه و الگو در قالب‌های نمایشی

قاسمپور پس از تماشای نمایش میدانی «جهان‌بانو»، معرفی زنان اسوه و الگو در قالب‌های مختلف نمایشی را امری مهم و ضرروی دانست.
کد خبر: ۵۹۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۱ - 31May 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نمایش میدانی «جهان‌بانو» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه کنندگی علی اسماعیلی داستان زنان مطرح از بدو خلقت عالَم تا امروز را روایت می‌کند و هر شب در بوستان ولایت تهران میزبان علاقمندان است.

فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره این نمایش اظهار داشت: این نوع نمایش‌ها نیاز ضروری جامعه امروز است که از زنان اسوه و الگو صبحت می‌کند و یکی از خلاء‌های کنونی در حوزه زنان که روایت همین بانوان اسوه و الگو است را پر می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان به یک جهان بانو، تبدیل شد، عنوان کرد: باید زیرساخت‌ها بدرستی فراهم باشد تا اسوه‌های جریان ساز تاریح به الگو‌هایی روشن برای جامعه و دختران و زنان ما تبدیل شوند.
قاسمپور در پایان گفت: با ساخت آثار نمایشی مثل «جهان بانو» می‌توان بهتر از قبل به هدف نردیک شد و باید حرکت موثر و خوبی که شروع شده است را ادامه داد تا دختران نوجوان ما هر چه بیشتر با اصالت خودشان آشنا شوند.

«جهان بانو» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با مشارکت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و به همت موسسه سیمای ققنوس ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه هر شب روی صحنه می‌رود. علاقنمدان می‌توانند از طریق سامانه namaticket.ir بلیت نمایش را تهیه کنند.

عوامل این نمایش عبارتند از تهیه کننده: علی اسماعیلی، کارگردان: حسن بزرا، جانشین تهیه: امیرحسین طهرانی، مجری طرح: نادر قنبری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، مدیر تولید: داود طامهری، طراح صدا: عرفان حسن زاده، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی، مجری صدا: علی بیرنگ، مدیر تدارکات: تورج سلیمانی، طراح گریم: هاشم جوری.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها