نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت کشور است

آیت الله «علما» گفت: حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت و استقلال کشور است و آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و فرهنگ شهدا موجب مصون‌سازی آنان در برابر تهاجم فرهنگ دشمن است
کد خبر: ۵۹۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ - 31May 2023

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت  کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز همزمان با سالروز میلاد حضرت رضا (ع) و مقام شامخ شهیدان، با حضور در منزل شهیدان «ملکی و آقایی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این دو شهید گرانقدر اظهار داشت: شهادت مقامی است که خداوند متعال تنها به بندگان ویژه و مورد عنایت خود اعطا می کند.

وی بیان کرد: شهادت بالاترین و رفیع‌ترین درجاتی است که تنها برخی افراد خاص قابلیت دسترسی به آن را پیدا می‌کنند و شهیدان ملکی و آقایی هم یکی از همین مقربان و خاصان درگاه الهی بود که پس از سال‌ها خدمتگذاری برای مردم توفیق کسب آن را پیدا کرد.

آیت الله علما شهادت را بالاترین مرحله از خودگذشتگی و ایثار در راه خداوند خواند و ابراز کرد: شهیدان در راستای ایمان دینی و عمل به وظیفه، با حریت و آزادمنشی جان خود را در راه حفظ اسلام که هدفی متعالی است نثار کردند.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این فرهنگ را ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت و استقلال کشور دانست و گفت: آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و فرهنگ شهدا موجب مصون‌سازی آنان در برابر تهاجم فرهنگ دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند موجب رشد و تعالی اخلاقی و معنوی آنان شود.

وی تصریح کرد: با نگاهی به زندگی بسیاری از بزرگان دین متوجه می‌شویم همه آن‌ها از خداوند طلب می‌کنند که شهادت در راه حق را روزی و نصیبشان کند و خوشا به سعادت آن‌هایی که چنین توفیقی پیدا کرده و رخت شهادت را به تن می‌کنند.

شهید «حسن ملکی» متولد ۱۳۴۹ عضویت در نیروی انتظامی که سال ۱۳۹۷ در منطقه روانسر بر اثر حمله عوامل منحوس کومله ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین شهید «نبی آقایی» متولد سال ۱۳۳۵ با عضویت بسیج مقداد در سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی سرپل ذهاب به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها