دبیر حزب مؤتلفه اسلامی بوشهر:

نهضت ۱۵ خرداد رژیم طاغوت را وحشت زده کرد

«فاتحی» گفت:نهضت ۱۵ خرداد رژیم طاغوت راوحشت زده کرد و انعکاس جهانی که داشت زمینه را برای سخنرانی‌های بعدی و گسترش اعتراضات درکشور آماده کرد.
کد خبر: ۵۹۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ - 31May 2023

نهضت ۱۵ خرداد رژیم طاغوت را وحشت زده کردبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، ظهر امروز «عبدالله فاتحی» دبیر حزب مؤتلفه اسلامی بوشهر با اشاره به چگونگی روی دادن حماسه ۱۵ خرداد اظهار داشت: روز ۱۵ خرداد تظاهرات و راهپیمائی مردم به حمایت از امام خمینی (ره) بود که به واسطه آن رژیم  ستم شاهی وحشت زده شد.

وی در ادامه افزود: نهضت ۱۵ خرداد رژیم طاغوت راوحشت زده کرد و انعکاس جهانی که داشت زمینه را برای سخنرانی‌های بعدی و گسترش اعتراضات درکشور آماده کرد.

فاتحی بیان کرد: قیام  ۱۵ خرداد را سرفصلی برای تاریخ نهضت انقلاب اسلامی دانست، زیرا این بیداری اسلامی توسط روحانیت و طلاب حوزه‌های علمیه و علمای بزرگ دینی حمایت شد و جمع کثیری از علمای حوزه علمیه قم از امام حمایت کردند و نگذاشتند که امام را از بین ببرند و این نهضت بعد از تبعید امام همچنان ادامه یافت تا به پیروزی انقلاب منجر شد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر تشریح کرد: امام خمینی (ره) برای اینکه انسان‌های مبارز و مردم مؤمن و انقلابی بسیاری در این روز شهید شدند و ریشه انقلاب را آن‌ها پایه گذاری کردند برای همیشه تاریخ، روز عزای عمومی خوانده شد و به عنوان عزا و یاد ۱۵ خرداد در حقیقت یاد روحانیت و نهضت اسلامی روحانیت است و باید زنده بماند.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت ۱۵ خرداد به خاطر روحانیت و اسلام ناب محمدی و تشیع سرخ علوی است که شیعه و روحانیت تنها نقش گذار این نهضت است لذا باید بماند و تا ظهور حجت خدا امام زمان (عج) ادامه داشته باشد تا با ظهور آن بزرگوار انتقام خون شهدای کربلا و شهدای نهضت امام گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها