نماینده ولی فقیه در فارس:

دنبال معجزه برای حل یک‌روزه مشکلات نباشیم

آیت الله «دژکام» گفت: انقلاب را که شروع کردیم بنا نبود معجزه گونه و یک روزه همه موارد درست شود و به این معنا هم انقلاب را شروع نکردیم که شکست بخوریم و کنار برویم.
کد خبر: ۵۹۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ - 01June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز امروز در دیدار با مسئولین حج و زیارت استان فارس و جمعی از دست اندرکاران حج قبل از اعزام به سرزمین وحی اظهار داشت: انقلاب را که شروع کردیم بنا نبود معجزه گونه و یک روزه همه موارد درست شود و به این معنا هم انقلاب را شروع نکردیم که شکست بخوریم و کنار برویم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: می ایستیم و کار ‌می‌کنیم و یک نمایشی از اجرای دین در این برهه زمانی و تاریخ جهان انشاالله باید داشته باشیم و مسلما دراین سفر با دیگرانی برخورد می‌کنیم که دوست دارند تجربه ما را از زبان خودمان بشنوند.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیه 87 سوره مبارک یوسف «يَا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ ، ای فرزندان من، بروید (به ملک مصر) و از حال یوسف و برادرش تحقیق کرده و جویا شوید و از رحمت خدا نومید مباشید که هرگز جز کافران هیچ کس از رحمت خدا نومید نمی‌شوند» گفت: حج به عنوان یک عبادت انجام می‌شود و باید از ظرفیت‌های حج استفاده کافی ببریم و اینکه دورهم جمع شویم و اعلام کنیم به حج می‌رویم و زمان رفتن و بازگشتن آیین‌هایی قرار دهیم تا مردم متوجه این فریضه بزرگ شوند آثار و برکاتش طبیعتا کار خوبی است و از این جهت نیز از شما تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه گفت: ان شاالله آنجا که مشرف می شوید یاد همه هموطنان خود از جمله بنده باشید؛نکته اولی که عرض می‌کنم در سفرهایی که به حج مشرف می‌شویم معمولا در فرودگاه تابلو «مَرحَباً بِالضُّیوفِ الرحمان»، را مشاهده می‌کنیم و بنده از این اقتباس می‌کنم و می گویم «مَرحَباً به وفود ایران و ضُّیوفِ الرحمان»، شما وفد ایران هستید و از اینجا می روید؛ ایرانی که بالاخره در طول این ۴۴ سال خیلی مورد توجه جامعه جهانی و امت اسلامی بوده و ما هم در طول این مدت افت و خیز بسیاری داشتیم و این منطق حضرت امام خمینی(ره) بود که وقتی خرمشهر را گرفته بودند فرمود جنگ است و یک بار می‌زنید و یک بار می خورید.

وی افزود: انقلاب را که شروع کردیم بنا نبود معجزه گونه و یک روزه همه موارد درست شود و به این معنا هم انقلاب را شروع نکردیم که شکست بخوریم و کنار برویم بلکه می ایستیم و کار ‌می‌کنیم و یک نمایشی از اجرای دین در این برهه زمانی و تاریخ جهان انشاالله باید داشته باشیم و مسلما دراین سفر با دیگرانی برخورد می‌کنیم که دوست دارند تجربه ما را از زبان خودمان بشنوند.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: بنده در گله دار و در مراسم افتتاح مدرسه حج اهل سنت برای دو استان فارس و بوشهر عرض کردم که شما حاجی ایرانی هستید و حاجی ایرانی بودن را ما نباید فراموش کنیم؛ طیفی از ملل مختلف را می بینیم که مسلمان هستند و احساس می‌شود برخی در همین نظم و انضباط و آمدن و رفتن از ما پیشی گرفته اند و برخی عقب‌تر از ما هستند، همه برادران دینی ما هستند اما خوب است که ما آنجا به عنوان یک مجموعه موفق جلوه کنیم و این بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: ایران در بحث حج و زیارت از پیشگامان سامان دادن به این قضیه بوده و امروز در وضع خوبی هستیم ولی مهم است روحانی کاروان، مدیر کاروان و اعضای کاروان جایگاه خود را به عنوان ایرانی حساب کنند و به گونه ای نمود ندهیم که در بین امت گویی مهجور شویم یا کنار زده شویم بلکه به عنوان کسانی که می توانند الگو باشند مطرح شویم. به مهمانی خدا می روید و نماد ایران هستید و این نکته اول است.

نماینده ولی فقیه در فارس در پایان گفت: باید در ایام حج نیاز به اینکه امت یک مهدی می‌خواهد جلوه کند و شاید ایرانی‌ها برای اینکه این نیاز را یاد همه امت بیاورند از همه اولی باشند؛ در عرفات و در ‌منا به اعتقاد ما حضرت صاحب الزمان(عج) حضور دارند و این جمع را نفس ایشان رهبری می کند، انشاالله بازگشت شما بخیر باشد و دعای امام زمان(عج) پشت سر شما باشد و دست شما را بگیرد.

انتهای پیام/

پربیننده ها