رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بخش رودپی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تبیین نقش تعیین کننده قیام ۱۵ خرداد در سرنوشت انقلاب اسلامی

حجت الاسلام «کعبه‌ای» نقش تعیین کننده قیام ۱۵ خرداد در سرنوشت انقلاب اسلامی را تبیین کرد.
کد خبر: ۵۹۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ - 02June 2023

تبیین نقش تعیین کننده قیام ۱۵ خرداد در سرنوشت انقلاب اسلامیحجت الاسلام «اسماعیل کعبه‌ای» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بخش رودپی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با اشاره به نقش تعیین کننده حماسه عاشورایی پانزده خرداد، اظهار داشت: عامل قیام و نهضت امام (ره) که به حماسه خونین پانزده خرداد، منجر شد، قضیه کاپیتولاسیون و رابطه دیپلماتیک سیاسی کشور، با آمریکا و اسرائیل بود.

وی افزود: دخالت و حضور ننگین آمریکا در منطقه باعث شد که صهیونیستی‌ها از گوشه و کنار جهان در قلب دنیای اسلام گرد آیند و بذر غده سرطانی یعنی رژیم اشغالگر قدس در فلسطین عزیز را بکارند و دولتی غاصب و جعلی بنام اسراییل تشکیل شود.

حجت الاسلام کعبه‌ای گفت: بعد از تشکیل رژیم جعلی، هیچ کشوری در میان کشور‌های اسلامی، آنرا به رسمیت نشناخت مگر رژیم منحوس پهلوی که پیش قدم شده بود.

وی ادامه داد: شاه خائن و آدمکش ایران، بطور و قیحانه رسمیت رژیم اشغالگر قدس را اعلام کرد و همین رابطه دیپلماتیک سیاسی ذلت بار، لکه ننگی برای ملت ایران شد.

به گفته حجت الاسلام کعبه‌ای، کشور از این رابطه سیاسی و دیپلماتیک، ضربه سنگین خورد و در حقیقت میهن به آمریکا و اسراییل فروخته شد و حق هیچ گونه اعتراضی نسبت به عملکرد آمریکا در ایران را نداشت.

این مسئول بیان کرد: امام در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ برای اینکه این لکه ننگ شاه خائن را به مردم ابلاغ کند دست به قیام زد و این قیام باعث پیروزی و نهضت امام در سال ۵۷ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار