فرمانده نیروی دریایی ارتش:

باور کشور‌های شمال اقیانوس هند این است که باید در کنار ایران باشند

امیر دریادار «ایرانی» گفت: بیشتر کشور‌های حوزه شمال اقیانوس هند به این باور رسیده اند که باید در کنار ایران قرار گیرند و با هم افزایی نیرو‌های یکدیگر امنیت منطقه را برقرار کنند.
کد خبر: ۵۹۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ - 03June 2023

باور کشور‌های شمال اقیانوس هند این است که باید در کنار ایران باشندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه سفر به شهر قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور‌های منطقه به این نتیجه رسیده اند که برقراری امنیت منطقه با اتحاد و هم افزایی کشور‌های خود منطقه امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه ائتلاف‌های جدید منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در حال شکل گیری است افزود: ما در یک ائتلاف سه جانبه قرار داشتیم که در حال گسترش است و ایران، روسیه و چین به طور سالیانه رزمایش‌هایی را برگزار می‌کنند و این رزمایش‌ها در حال توسعه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: امید است با شکل گیری ائتلاف‌های منطقه‌ای جدید، به زودی شاهد عاری شدن منطقه از هرگونه نیروی غیرموجه باشد و مردم منطقه با استفاده از سرباز‌های خودشان بر حوزه امینی منطقه مسلط باشند.

وی عنوان داشت: در حوزه‌های امنیتی اشتراکی با عمان، پاکستان و هند داشتیم و هم اکنون کشور‌های عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق این هدف گذاری را انجام دادند.

امیر دریادار ایرانی بیان داشت: تقریباً تمام کشور‌هایی که در حوزه شمال اقیانوس هند هستند به این باور رسیدند که باید در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند و با هم افزایی نیرو‌های یکدیگر امنیت را برقرار کنند.

وی گفت: امروز به برکت حضور شجاعانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین المللی، درخواست‌هایی از سوی کشور‌های منطقه و فرامنطقه برای امر آموزش و انتقال دانش ساخت شناور‌های رزمی و تجاری داشته ایم.

امیر دریادار ایرانی ادامه داد: ساخت شناور‌ها و کشتی‌ها پیچیدگی‌های زیادی دارد که این عرصه می‌تواند برای رشد اقتصادی کشور مؤثر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار