فرمانده نیروی دریایی ارتش:

تحریم، جمهوری اسلامی را از حرکت بازنمی‌دارد

امیر دریادار «ایرانی» گفت: جوانان ایرانی در ناوگروه ۸۶ با انجام موفق مأموریت خود، پیام ایرانیان را به دنیا ابلاغ کردند که تحریم، تهدید و توطئه هیچ‌گاه ما را از حرکت بازنمی‌دارد و تأثیری ندارد.
کد خبر: ۵۹۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ - 09June 2023

تحریم جمهوری اسلامی را از حرکت باز نمی‌داردبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز (جمعه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: مأموریت موفقیت‌آمیز ناوشکن دنا در اقیانوس‌ها، هدیه جوانان ایرانی به مردم منطقه بود و افتخار جمهوری اسلامی است که امنیت و ایمنی دریانوردی در عمق آب‌های بین‌المللی و عمق ژئوپلتیکی و راهبردی نظام در مرزهای دریایی هزاران کیلومتر جا به جا شد.

وی افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار با بهره‌گیری از توان داخلی و با اذن فرمانده کل قوا این مأموریت پیچیده را در دل اقیانوس‌ها به سرانجام رساند و دشمنان را با ابهامات بسیاری مواجه کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حرکت ناوشکن ایرانی دنا در مهر ماه ١۴٠٠ آغاز و پس از حدود هشت ماه به رغم مسیر سخت در اقیانوس‌های آرام و اطلس و توطئه دشمنان با برنامه‌ریزی دقیق این ماموریت، نهایی شد و با افتخار به کشور بازگشتیم.

دریادار ایرانی بیان داشت: جوانان ایرانی با انجام موفق این مأموریت پیام ایرانیان را به دنیا ابلاغ کردند که تحریم، تهدید و توطئه هیچ گاه ما را از حرکت باز نمی‌دارد و تأثیری ندارد.

وی تصریح کرد: در این مأموریت نمایش اقتدار نظام با فرهنگ جهاد و هجرت در دستور کار بود و این مأموریت در طول تاریخ کشور در عرصه اقیانوس تجربه نشده بود اما با استفاده از توان داخلی و ظرفیت دانش‌بنیان‌ها ثابت کردیم هر ناممکنی، امکان‌پذیر است.

فرمانده نیروی دریایی ابراز داشت: جوانان امروز معبرها را در مسیر این مأموریت باز کردند و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران توفان‌هایی را پشت سرگذاشته که ناوهای کشورهای مدعی در آن غرق شدند.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: این افتخارآفرینی در سایه فرامین فرمانده معظم کل قوا و با جهاد جوانان ایرانی کسب شد، میانگین سنی سربازان این ناوشکن زیر ٣٠ سال بود و جوانان از ٢٩ استان در این مأموریت حضور داشتند.

دریادار ایرانی یادآور شد: تمام قوانین و مقررات بین‌المللی در مسیر این مأموریت رعایت شد تا دشمن نتواند ما را زیر سوال ببرد و نشان دادیم ایرانیان پاسخ احترام را با احترام و پاسخ بی‌احترامی را نیز با سیلی می‌دهند.

وی تأکید کرد: به دنیا ثابت کردیم ناوشکن ایرانی دنا شعار نیست و در حوزه‌های دینی، سیاسی، بین‌المللی، نظامی و صنعتی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را با فرهنگ ایرانی برافراشته‌تر نگهداشتیم.

دریادار ایرانی گفت: به دشمن نشان دادیم ایرانیان انزوا را نمی‌پذیرند، دشمن در مسیر انجام این مأموریت ابهاماتی زیادی نظیر چگونگی تأمین سوخت ناوشکن و یا تأمین غذا و نوع تجهیزات زیرسطحی داشته و دارد و این درحالی است که تمام این موارد با تکیه بر توان داخلی، ظرفیت دانشمندان ایرانی و به پشتوانه ولایت رفع و محقق شد و دشمنان باید در برابر اقتدار ولایت سر تعظیم فرود آورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار