استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تبیین شاخص‌های مکتب سیاسی امام خمینی (ره)

«فناعت» به تبیین شاخص‌های مکتب سیاسی امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: امروزه تحولات جهانی در مسیر انقلاب اسلامی و به نفع ماست و این تحولات به برکت جمهوری اسلامی و زحمات امام و همراهی مردم ایران است.
کد خبر: ۵۹۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ - 03June 2023

تبیین شاخص‌های مکتب سیاسی امام خمینی(ره)/ دشمن عامل مهم ایستادگی ملت ایران را از نگاه امام می‌بینندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی شب گذشته در مراسم بدرقه کاروان‌های اعزامی استان به مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای ۱۵۰۰ زائر این کاروان‌ها و گرامیداشت ایام ارتحال امام و شهدای ۱۵ خرداد، به تشریح ویژگی‌های شخصیتی امام راحل پرداخت.

وی بیان داشت: حدود ۳۵ سال از ارتحال امام خمینی می‌گذرد و دشمن با امپراتوری رسانه‌ای در اختیار خود به امام ما حمله می‌کند و این نشانه زنده بودن و پویایی این تفکر در جهان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن عامل مهم ایستادگی ملت ایران را از نگاه امام می‌بینند و مردم هم به این راه امام باور و یقین قلبی دارند، افزود: انقلابی که امام راه‌اندازی و مکتبی را که به عنوان نقشه راه آزادگان جهان به وجود آورد، ویژگی‌هایی دارد.

قناعت شاخص اول مکتب سیاسی امام خمینی (ره) را در هم تنیدگی سیاست با معنویت دانست و تصریح کرد: شاخص دوم مکتب امام، اعتقاد راسخ به حضور و همراهی مردم بود لذا کرامت دادن به انسان، توجه به نظر مردم در تعیین مسئولان و توجه به عزت انسان، مسئله‌ای بود که امام خمینی (ره) مورد توجه ویژه قرار دادند.

وی سومین شاخص مکتب سیاسی الهی امام خمینی (ره) را نگاه جهانی به دنیا ذکر کرد و با تأکید بر اینکه این خواسته مختص ایران نبود، گفت: جهانی بودن مکتب یکی از شاخص‌های مهم امام است که ما اکنون شاهد انتقال تفکر انقلاب ایران در جهان هستیم و این تفکر را در یمن، عراق، سوریه، فلسطین وغیره می‌بینید و امام خامنه‌ای را فرمانده این جریان و محور مقاومت می‌دانند.

استاندار خراسان جنوبی تبیین کرد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی را در جهان می‌بینید و دیدید که چگونه دشمن داعش را به‌وجود آورد تا دور تا دور ایران را بگیرند و ایران را نابود کنند، آمده بودند تا عراق و سوریه را تکه تکه کنند و اوباما گفت که «بشار اسد» رفتنی است و راجع به او با من صحبت نکنید، ولی به برکت این مکتب دیدید که اوباما رفت و «بشار اسد» ماند.

قناعت عدالت اجتماعی را شاخص دیگر مکتب امام ذکر کرد و گفت: نگاه امام در این زمینه توزیع خدمات اجتماعی براساس معیارهای دینی است و ما برای قضاوت باید تمام ابعاد این مکتب را ببینیم.

وی با تأکید بر اینکه کسی که در مقابل دیکتاتوری ایستادگی کرد امام بود و امروز امام خامنه‌ای ادامه دهنده این راه هستند، بیان داشت: امروزه تحولات جهانی در مسیر انقلاب اسلامی و به نفع ماست و این تحولات به برکت جمهوری اسلامی و زحمات امام و همراهی مردم ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار