یادداشت/ سردار یوسفعلی‌زاده

تأسی به اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) بسترساز مقابله همه‌جانبه با جبهه باطل

مبنای اندیشه امام خمینی (ره) در دفاع همه‌جانبه، مصاف تمامی حق در برابر تمامی باطل است. جوانب این دفاع، همه ابعاد زندگی جامعه اسلامی را در برگرفته است. ایشان به‌طور روشن و شفاف این جبهه را شناخته و خود را به‌عنوان یک سرباز در خدمت آرمان‌های بزرگ الهی قرار دادند.
کد خبر: ۵۹۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۸ - 04June 2023

تأسی به اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) بسترساز مقابله همه جانبه با جبهه باطلگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی؛ در اندیشه والای امام خمینی (ره) که در عصر حاضر مفسر اسلام ناب محمدی (ص) بودند همه ابعاد و اجزا و بخش‌های به هم پیوسته دین مبین اسلام، مبتنی بر مکتب تشیع و امامت ائمه معصومین تحت عنوان منظومه اسلام ناب محمدی (ص) که در بیان مبارک ایشان در تقابل با اسلام آمریکایی است در خلال سال‌های متمادی تبیین و ترسیم و بخش‌های عمده‌ای از آن با محوریت امام راحل و با مجاهدت همه جانبه امت اسلامی پیاده‌سازی و عملیاتی شد.

دفاع و جهاد برگرفته از تعالیم اولیای دین، سیره رسول مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین است. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با برداشتی روشن و شگرف از متن دین و فرامین الهی و تطبیق این فرامین با سیره اولیای دین و پیاده‌سازی این منطق بر اساس وضعیت امروز جهان توانستند در واقع در عصر حاضر، مفسر و معلم اسلام ناب محمدی (ص) باشند و همه آموزه‌های دین را به عنوان یک الگوی رهایی‌بخش و مبتنی بر نیازهای امروز جامعه اسلامی و بلکه بشریت ارائه کنند.

امام خمینی (ره) در جریان مبارزات خویش در انقلاب شکوهمند اسلامی فرمودند «نهضت ما حسینی است.» در واقع الگوی عملی و فکری ایشان حرکت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بود. حرکت حسینی، یک حرکت انقلابی و جهادی بود که عدم کرنش و تمکین در برابر زورگویان و مستکبرین عالم را به همراه داشت.

ما به عنوان شیعه و رهرو اولیای دین به ویژه سید و سالار شهیدان، با تمام وجود با گفته‌های امام خمینی (ره) مأنوس بوده و مبانی اندیشه ایشان را که مبتنی بر سیره اولیای دین است مؤمنانه پذیرفته‌ایم و حاضریم برای تحقق این اندیشه و گفتمان جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کنیم.

امام خمینی (ره) به دفاع همه جانبه در برابر تهاجم همه جانبه اعتقاد راسخ داشتند. در منظر ایشان، دو جبهه‌ ترسیم شده بود که یک جبهه پرچم کفر در دست داشت و برای مبارزه با اسلام ناب سینه سپر کرده بود و یک جبهه هم جبهه اسلام بود که کلمه «لا اله الا الله» را بر سر دست گرفت و به نمایندگی از تمامی اسلام در برابر تمامی کفر ایستاد.

مبنای اندیشه امام خمینی (ره) در دفاع همه جانبه، مصاف تمامی حق در برابر تمامی باطل است. جوانب این دفاع، همه ابعاد زندگی جامعه اسلامی را در برگرفته است. ایشان به طور روشن و شفاف این جبهه را شناخته و خود را به عنوان یک سرباز در خدمت آرمان‌های بزرگ الهی قرار داده بودند چراکه ایشان اهل رفاه‌طلبی، ترس و کوتاه آمدن در برابر ظالمین نبودند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نداشتند.

به برکت اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) امروز جبهه مقاومت در جغرافیای جهان اسلام فراگیر شده است. اگر موازنه قدرت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه تغییر کرده به برکت اندیشه‌های دفاعی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تداوم این حرکت مبارک تحت هدایت و زعامت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و نقش‌آفرینی و ایثارگری فرزندان مخلص و باوفای امامین انقلاب است.

امروز بعد از گذشت ۳۴ سال از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به برکت رهبری‌های خردمندانه و فرماندهی داهیانه و شجاعانه و مدبرانه امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای، راه امام خمینی (ره)، آرمان و اندیشه‌های معظم له در بستر زمان و متن جامعه اسلامی و در اقصی نقاط جهان اسلام جریان پیدا کرده و موفقیت‌های چشمگیری را رقم زده و شکست و ناکامی را برای آمریکای جنایتکار و ایادی منطقه‌ای و اذناب آن به همراه داشته و این حقیقت بیانگر کارآمدی، اثربخشی و پیروزی‌آفرینی اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها