تقدیر وزیر امور خارجه از سیاست‌های مستقل برزیل در قبال ایران

امیرعبداللهیان سیاست‌های مستقل برزیل را مورد توجه و اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: قدمت ۱۲۰ ساله روابط دوجانبه، سرمایه بزرگی برای دو کشور است.
کد خبر: ۵۹۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ - 03June 2023

سیاست‌های مستقل برزیل را مورد اهتمام دولت ایران است/ برازیلیا را شریک تجاری بزرگ تهران می‌دانیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان و «مائورو وی را» وزیر امور خارجه برزیل، در کیپ تاون آفریقای جنوبی به طور دوجانبه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان با تبریک مجدد پیروزی آقای لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، ابراز اطمینان کرد که روابط دو کشور در دوره جدید بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اولویت‌های سیاست خارجی دولت حجت‌الاسلام رئیسی، سیاست‌های مستقل برزیل را مورد توجه و اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: قدمت ۱۲۰ ساله روابط دوجانبه، سرمایه بزرگی برای دو کشور است.

امیرعبداللهیان با اشاره به حجم بالای روابط تجاری دو کشور گفت: برزیل را شریک بزرگ تجاری ایران می‌دانیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است که برنامه جامع همکاری‌های بلند مدت با برزیل را تدوین و امضا نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: حمایت برزیل از عضویت ایران در گروه بریکس، علاوه بر تقویت چندجانبه گرایی، حجم تبادل تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و برزیل را افزایش خواهد داد.

وی همچنین از همکاری ارزشمند دولت برزیل در پهلوگیری ناوگروه دریایی ایران در بندر برزیل و برنامه‌ها و گفت‌وگوهای خوب انجام شده در جریان سفر این ناوگره به دور دنیا تشکر کرد. همچنین از همتای برزیلی خود جهت سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

مائورو وی را وزیر امور خارجه برزیل نیز در این دیدار گفت: با شما هم‌نظر هستم که فرصت خوبی را برای تقویت روابط دوجانبه در اختیار داریم.

وی از دعوت به عمل آمده جهت سفر به تهران تشکر کرد و افزود: از سفر به تهران بمنظور یافتن راهکارهای مناسب برای تقویت روابط دوجانبه در تمام سطوح خوشحال می‌شوم.

وزیر امور خارجه برزیل با ابراز امیدواری نسبت به پیشرفت مذاکرات برجام و رفع تحریم‌ها علیه ایران گفت، برزیل با تحریم‌های یکجانبه مخالف است و برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران، زمینه تقویت روابط دوجانبه را فراهم می‌کند.

در این دیدار طرفین در خصوص انجام برخی برنامه‌های مشترک به مناسبت ۱۲۰ سالگی روابط دو جانبه توافق کردند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار