معاون اقتصادی رییس جمهور:

طرح انتقال آب دریای خزر با همکاری استان‌های سمنان و مازندران بهره‌برداری شود

«رضایی» گفت: طرح انتقال آب دریای خزر باید با همکاری استان‌های سمنان و مازندران بهره‌برداری شود تا مردم از آن بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۵۹۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ - 03June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رییس جمهور  در دومین جلسه کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) اظهار داشت: مردم ایران از جنبش تنباکو، نهضت مشروطه، جنبش ملی شدن صنعت نفت و در نهایت در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بعد از بیش از ۱۰۰ سال توانستند روی پای خود بایستند و نظام سیاسی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی به وجود آورند.

رضایی ادامه داد: بعد از تلاش‌ها و مجاهدت‌های بیش از صدساله مردم ایران، سرانجام با رهبری امام راحل، نظامی نوین تحت عنوان جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی پدید آمد.

وی ادامه داد: نظام اسلامی با گذر از طوفان‌های سهمگین اکنون قدرتمند و آبدیده شده است و باید از امنیت و آسایش ایجادشده استفاده و پیشرفت کنیم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به افق خوب و رو به پیشرفت استان سمنان گفت: مشکل بزرگ کشور، صنعتی نشدن است و سمنان و چند استان دیگر کشور می‌توانند در این حوزه پیشرو باشند.

رضایی ادامه داد: صنعتی شدن با کارخانه‌داری متفاوت است؛ کارخانه‌داری مرحله‌ای از صنعتی شدن است و اکنون تعداد کارخانه‌های ایران از آلمان بیشتر است؛ اما در صنعتی شدن عقب هستیم.

وی افزود: انقلاب صنعتی چهارم رخ داده است و شاهد صنعتی شدن دانایی هستیم که نمونه آن، هوش مصنوعی است و اخیراً هفت کشور صنعتی جهان در پی انحصاری کردن تولید هوش مصنوعی هستند و هر چه در صنعتی شدن تأخیر کنیم، عقب‌ماندگی‌مان بیشتر می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به تدوین اسناد چهارگانه در دبیرخانه اقتصادی شورای عالی سران قوا بیان کرد: این اسناد با دستور رهبر معظم انقلاب در حال تدوین است و نقشه راه کشور خواهد بود و با تغییر دولت‌ها، خلل و تغییری در آن وارد نمی‌شود.

رضایی با اشاره به انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان گفت: مردم مازندران، سمنان و زوار امام رضا (ع) باید از این طرح منتفع شوند و این پروژه توسط دو استان بهره‌برداری شود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در خصوص قیمت‌های دستوری گفت: امروز تحریم‌های پرفشار خارجی و سابقه تورم که قبل از انقلاب آغاز شده، اقتصاد کشور را تورمی کرده است و در این شرایط، سیاست‌های پولی به‌تن‌هایی کارایی ندارد و نیاز به اقدامات دیگری هم در کنار سیاست‌های پولی و موازی است.

رضایی ادامه داد: در این شرایط، عده‌ای با احتکار، قیمت‌گذاری و قیمت‌سازی فشاری مضاعف بر شرایط تورمی کشور وارد می‌کنند.

وی تصریح کرد: کنترل قیمت و نظارت لاجرم به وجود می‌آید و لازمه برون‌رفت از قیمت دستوری، مشارکت بخش خصوصی، اتحادیه‌ها، اصناف و انجمن‌هاست؛ در نهایت اگر بازار قاعده‌مند در کشور ایجاد شود، قیمت‌ها خودبه‌خود واقعی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار