مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

نظریه‌پردازان شخصیت پدر پیر انقلاب را صبور و اندیشمند ارزیابی کرده‌اند

«رستمیان» به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: همه نظریه‌پردازان و صاحبان اندیشه، شخصیت پدر پیر انقلاب را صبور و اندیشمند ارزیابی کرده‌اند.
کد خبر: ۵۹۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ - 04June 2023

نظریه‌پردازان شخصیت پدر پیر انقلاب را صبور و اندیشمند ارزیابی کرده‌اندبه گزارش دفاع‌پرس از البرز، «سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تسلیت سالروز رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و حادثه خونین ۱۵ خرداد، اظهارداشت: امام خمینی (ره) احیاگر معنویت در قرن حاضر و منادی فضیلت و ارمغان آور بازگشت به خویشتن و ظلم‌ستیزی برای بشریت و مسلمانان جهان بود.

رستمیان در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی، افزود: همه نظریه‌پردازان و صاحبان اندیشه، شخصیت پدر پیر انقلاب را صبور و اندیشمند ارزیابی کرده‌اند و مقالات و کتب متعددی در رابطه با شخصیت ایشان نوشته شده که این موضوع نشان از آن دارد که امام (ره) نسبت به مبارزین جریان‌های دنیا، تفکری استثنایی داشتند و دلسوزانه در راه سعادت مردم تلاش می‌کردند و پس از فقرا و مستمندان، تنها دغدغه ایشان، اسلام بود که در آن زمان در شرایط خوبی قرار نداشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، تصریح کرد: امام خمینی (ره) نعمتی بود که خداوند در این قرن و عصری که عصر انفجار اطلاعات، تکنولوژی و گرایش تفکر‌ها و اندیشه‌ها به سمت مادی‌گرایی است به جهان اسلام و مردم ما هدیه داد. ایشان در چنین عصری حرکتی را انجام دادند که همه تفکرات جامعه را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی ادامه داد: انقلاب‌هایی که در گوشه و کنار دنیا رخ‌داده و به بیداری اسلامی معروف شده است بی‌هیچ تردیدی نشأت‌گرفته از تعالیم و نهضت امام خمینی (ره) بود.

رستمیان بابیان اینکه همه مدیون امام راحل هستیم، افزود: نظام جمهوری اسلامی میراث گران‌بهای حضرت امام (ره) است، همواره باید یاد و نام ایشان را زنده نگهداریم.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در ادامه با اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد بابیان اینکه این روز تاریخی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است، گفت: قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد ۱۳۴۲، سرآغازی بر پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه ۱۳۵۷ بود که باعث تسریع درروند شکل‌گیری مبارزات و انقلاب اسلامی به رهبری و مرجعیت امام راحل عظیم‌الشأن شد.

وی افزود: در این روز رژیم طاغوت در برابر شجاعت مردم به وحشت افتاد و برای سرکوب آنان حدود ۱۵ هزار نفر از مردم مسلمان و انقلابی را به خاک و خون کشید و بدین ترتیب تاریخ ایران اسلامی در روز ۱۵ خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران باز شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عنوان کرد: جریان ۱۵ خرداد هرچند ظاهراً با سرکوب خونین به نفع شاه تمام شد، اما در حقیقت ماهیت رژیم ستم‌شاهی را بیش‌ازپیش برای همگان آشکار کرد و نقطه آغازی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی گردید که ظرف ۱۵ سال با مجاهدت و ایثار و جانبازی عده زیادی از حق‌طلبان و مجاهدان راه خدا به پیروزی رسید و تاروپود رژیمی که اقتدار خود را در وابستگی به ابرقدرت‌ها و نیروی نظامی می‌دانست مانند تارعنکبوت از هم گسست.

* شهید ادیبی نخستین و تنها شهید روحانی استان البرز در قیام ۱۵ خرداد 

رستمیان به نقش پررنگ استان البرز در حوادث تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد شهدای زیادی را در سراسر کشور نثار انقلاب اسلامی کرده است، حجت‌الاسلام «همت‌علی ادیبی طالقانی» نخستین و تنها شهید روحانی استان البرز در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است.

وی افزود: این شهید والامقام متولد روستای ناریان طالقان است که به پیروی از مکتب امام (ره) در این حماسه خونین حضور پیدا کرد و درحالی‌که قرآن به‌دست داشت با تیراندازی مستقیم نظامیان حکومت پهلوی در شهر قم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز خاطرنشان کرد: امروز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر امام راحل (ره) و تمامی شهدا که درراه حفظ ارزش‌های نظام اسلامی از بهترین هستی خود گذشتند بر تک‌تک ما واجب بوده و باید با ادامه راه این بزرگ‌مردان همواره از ارزش‌های نظام و انقلاب پاسداری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار