مسئول اسناد و مدارک دفاع مقدس ایلام:

امام خمینی (ره) هجمه ناجوانمردانه استکبار را به فرصت‌ تبدیل کرد

«فرضی» گفت: با راهبری حکیمانه امام خمینی نظام اسلامی توانست در برابر هجمه همه جانبه عراق که با تکیه بر توان نظامی جهانی صورت پذیرفت در جنگ پیروز شود و عملا تهدید این هجمه را به فرصت تبدیل کند.
کد خبر: ۵۹۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ - 05June 2023

امام خمینی(ره) هجوم ناجوانمردانه استکبار را به فرصت‌ تبدیل کردسرهنگ «علی فرضی» مسئول اسناد و مدارک دفاع‌مقدس اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در  ایلام، اظهار داشت: با راهبری حکیمانه امام خمینی نظام اسلامی توانست در برابر هجمه همه جانبه عراق که با تکیه بر توان نظامی جهانی صورت پذیرفت در جنگ پیروز شود و عملا تهدید این هجمه را به فرصت تبدیل کند.

وی اضافه کرد: یکی از جنبه‌های اصیلی که ما را در تحلیل دفاع مقدس یاری می‌کند توجه به ظرفیت اسلام و رهبری جامعه اسلامی در بسیج و جلب مشارکت داوطلبانه مردم به عنوان رکن اصلی دفاع که از آن به نیروی انسانی تعبیر می‌شود، می‌باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در طول دوران دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت‌های موجود در آموزه‌های اسلامی با ایجاد یک گفتمان فرهنگی مبتنی بر شباهت جویی به عناصر اصیل آموزه‌های اسلامی، مانند فرهنگ عاشورا، جنگ احد، تحمل مشقات و سختی‌ها در جنگ توسط پیامبر و اهل بیت (ع) و مولفه‌ها و آموزه‌های اخلاقی اسلام، سعی در القای یک هویت جدید به مردم ایران بر اساس شباهت جویی به رفتار اهل بیت نمود و گستره و جغرافیای جدیدی را در مبارزه بر اساس اسلام ایجاد نمود که ضامن حضور مردم در جبهه‌ها بود.

فرضی ادامه داد: امام (ره) با ترغیب جامعه ایران به حضور در جبهه‌های نبرد کوشید تا بدین طریق هم اسباب رشد و هدایت مردم را به واسطه پیروی از آموزه‌های اصیل اسلامی فراهم نماید و هم مبتنی بر این گفتمان، جنگ را رهبری نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها