حجت‌الاسلام‌ ادیانی:

قیام ۱۵ خرداد ره‌آورد روحیه استکبارستیزی ملت ایران بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد، گویای این واقعیت بود اگر ملتی مورد تجاوز و زورگویی دشمنان قدرت‌طلب و دیکتاتورمأب قرار گرفت تنها اراده ملت است که می‌تواند آن را تغییر دهد.
کد خبر: ۵۹۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ - 05June 2023

حجت‌الاسلام‌ ادیانی: قیام ۱۵ خرداد ره‌آورد روحیه استکبارستیزی ملت ایران بود به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم گرامیداشت شصتمین سالگرد شهدای قیام ۱۵ خرداد و سی و چهارمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور مسئولین لشکری و کشوری و همچنین زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی عصر امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم حضرت رضا علیه‌السلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ «سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان بویژه شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد اظهارداشت: هرگاه نام امام خمینی (ره) برده می‌شود، یاد انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم آن در ذهن زنده می‌شود چراکه با همه وجود آن را درک کرده‌ایم.

وی افزود: امام راحل به درستی دین و آموزه‌های آن را دریافت و به خوبی برای مردم تبیین کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا ادامه داد: امام خمینی (ره) با همه وجود به نقش مردم اعتقاد داشتند و بعد از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به این اصل پایبند هستند.

ادیانی گفت: قشری که قیام خونین ۱۵ خرداد را رقم زد، توده مردم مسلمان و از طبقات محروم بودند.

وی تأکید کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد، گویای این واقعیت بود اگر ملتی مورد تجاوز و زورگویی دشمنان قدرت‌طلب و دیکتاتورمأب قرار گرفت تنها اراده ملت است که می‌تواند آن را تغییر دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا یادآور شد: جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که در رأس آن فقیه عادل جامع شرایط قرار دارد.

ادیانی بیان داشت: اگر توطئه‌های دشمن در طول حیات انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گیرد متوجه خواهید شد که بیشترین‌ هجمه دشمنان به اسلام و رکن رکین نظام یعنی ولایت فقیه بوده است.

وی متذکر شد: دلیل دشمنی نظام سلطه با جمهوری اسلامی، تبعیت مردم به‌عنوان ستون انقلاب از قرآن و ولایت فقیه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تصریح کرد: اگر امام خمینی (ره) با دشمنان اسلام سرستیز داشت و یا در سخنرانی‌های خود، شاه را خائن خطاب قرار می‌داد برای این است که ایشان ابرقدرت‌ها و مستکبرین را، دشمن مردم می‌دانستند.

ادیانی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی صریح بیان می‌کنند که مردم با حضور خود توانستند قیام ۱۵ خرداد را بوجود آوردند و این مردم بودند، که با تقدیم خون خود و جوانان خود، از مرزهای کشور و انقلاب حراست کردند‌.

وی ادامه داد: امروز دشمن با تحریم و در کنار آن با شعار زن، زندگی، آزادی قصد ضربه‌زدن به کل نظام را داشت ولی بفرموده فرمانده معظم کل قوا شهدای انتظامی و شهدای بسیجی بودند که این نقشه و توطئه را خنثی کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در پایان گفت: گرامیداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد این معنا را به ما دیکته می‌کند که برای کمک به دولت انقلابی، با امیدبخشی به جامعه، مردم را پای ستون انقلاب نگه داریم و برای تحقق جامعه تراز اسلامی از هیچ تلاش دریغ نکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها