نماینده ولی فقیه در مازندران:

انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و استقلال بخشید

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: خداوند به برکت این انقلاب عظیم، عزت، استقلال و آقایی به این ملت بزرگ داده و نعمت وجود امام راحل در تاریخ بی‌نظیر بوده است.
کد خبر: ۵۹۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ - 06June 2023

انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و استقلال بخشیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم اربعین شهادت آیت الله سلیمانی، ارتحال سالگرد حضرت امام خمینی و قیام ۱۵خرداد و شهدای روستای بورخانی لفور، اظهار داشت: این منطقه مفتخر است به شخصیتی بزرگ در علم، تواضع، تدین، تعلیم و تربیت یعنی مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی که افتخار مازندران و ایران است که خواستگاهش لفور است.

آیت الله محمدی لائینی روستای بورخانی لفور را سرسبز از نظر طبیعی و شکوفا از نظر معنوی دانست و خاطرنشان کرد: خدای بزرگ در سوره تکاثر به ما گوشزد کرده که روز قیامت درباره نعمت‌ها از شما سوال می‌شود که آیا نعمت‌های خدا را شناختید؟ شکر آن را به جای آوردید؟ درست استفاده کردید؟ برای حفظ و پایداری نعمت‌ها سعی و تلاش کردید؟

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: خدای بزرگ به ما دستور داده که اولا نعمات را به یاد آورده و اعتراف کنیم، متاسفانه برخی‌ها نسبت به خوبی‌های خدا و بندگان خدا خیلی ناسپاس هستند.

این مسئول ضمن برشمردن نعمات موجود در اطرافمان، عنوان کرد: البته نعمت‌های خداوند قابل شمارش نیستند و اعتراف همین موضوع بزرگ‌ترین شکر است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت خداست، تاکید کرد: به برکت این انقلاب عظیم، چه عزت، استقلال و آقایی به این ملت بزرگ داده، نعمت وجود امام راحل در تاریخ بی‌نظیر بوده است، دنیا به او افتخار می‌کند، شهدای عزیز، اینکه شیعه هستیم همه نعمت‌های خدا هستند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: باید سر به آسمان خدا تعظیم فرود بیاوریم بگوئیم خدایا شکرت، به خداوند «چشم» بگوییم، اینکه به دستوراتت عمل می‌کنیم، بنده مطیع خدا هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد بین ملت و نظام، شهدا و ملت جدایی ایجاد کند، افزود: شهدا، علما و روحانیت پرافتخار نعمت‌های خدا هستند، باید از نعمت‌های خدا دفاع کنیم، امروز امواج فتنه در حال وزیدن است، طوفان فتنه باعث شده روسری‌ها را باد ببرد، چادر‌ها هم در حال تکان خوردن هستند.

امام جمعه ساری تصریح کرد: ایمان و دین کجا رفته؟ حواسمان جمع باشد از آمریکا نباید بترسیم، از خدا باید بترسیم، اگر روزی از راه خدا منحرف شده و نافرمانی کنیم آنچنان تنبیه‌مان می‌کند، چه کسی ۴۴ سال در مقابل گردن‌کلفتی همچون زورگویان ۲۰۰، ۳۰۰ ساله دوران استعمار؛ اروپا، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و رژیم صهیونیستی اسرائیل ما را حفظ کرد، ده‌ها خطر همچون داعشی‌ها را برطرف کرد.

این مسئول با بیان اینکه امروز اگر مشکلاتی وجود دارد به انتخاب ما برمی‌گردد، یادآور شد: گاهی فردی را که انتخاب می‌کنیم مورد حمایت آمریکا قرار می‌گیرد، یا اتفاقات کوچکتر در شهرستان و روستا، مثلا وجود فامیل‌بازی‌ها که باید کنار گذاشته شده و به شایستگی‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه انقلاب ما قدرت انتخاب دارد، عنوان کرد: می‌توان مسئولان را به درستی انتخاب کرد، یکی از بزرگترین نعمات خدا خود شما مردم هستید، اگر مسئولان قدر این مردمی که باوجود تمام سختی‌ها، تحریم‌ها و فشار‌ها پای علم انقلاب ایستادند، ندانند خائن هستند، این ملت ۴۴ سال پرچم انقلاب را به دست گرفته و انواع ترکش‌ها را به جان خریده و ایستادند، حضرت علی (ع) و ائمه اطهار در حسرت داشتن چنین مردمی بودند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: خدایی‌اش ناراضی کردن و نرسیدن به این مردم بزرگترین گناه است، وجود شخصیت بی‌نظیر رهبری نیز نعمت بزرگی است، درود خدا بر کسانی که در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ همان روزی که امام از دنیا رفت ایشان را انتخاب کردند.

نماینده ولی فقیه همچنین گفت: اغتشاشاگران در اغتشاشات در مورد مسائل اقتصادی و فرهنگی هیچ شعاری ندادند، همه شعارشان متوجه شخص رهبری بود؛ یعنی دشمنان ما فهمیدند که آن شخصیت برجسته و وارسته که روح در کالبد این ملت و مملکت است امام خامنه‌ای است، مصداق اکمل ولایت امیرالمومنین (ع) را داراست.

این مسئول در پایان اذعان داشت: مهم‌تر از حفظ این نعمت پایدار کردن آن است خداوند نعمت را از دست کسی نمی‌گیرد مگر آنکه آن شخص شایستگی داشتن آن نعمت را از دست بدهد، بنابراین با حفظ و نهادینه کردن شایستگی‌ها، نعمت‌ها را حفظ کنیم، همچنین نعمت باید تمام و کمال شود، تمام شدن آن با ظهور ولایت امکان‌پذیر است؛ علی در خانه نشسته تمام نعمت نیست، علی به خلافت نشسته تمام نعمت است، امام زمان (ع) در پس پرده غیبت باید ظهور کند تا نعمت بر ما تمام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار