در یادواره شهدای عشایری خواف عنوان شد؛

تجلیل از مقام شهدا ریشه قرآنی دارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف: فرهنگ تجلیل از مقام شهدا، فرهنگی است که برگرفته از آموزهای دینی است که ریشه قرآنی دارد و اولین تجلیل‌گر مقام شهدا خداوند تبارک و تعالی است.
کد خبر: ۵۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ - 24November 2015

تجلیل از مقام شهدا ریشه قرآنی دارد

به گزارش دفاع پرس از مشهد، اولین یادواره شهدای عشایری شهرستان خواف با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان در روستای عشایری بنیاباد برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علیرضا جوانشیری رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف با اشاره به فضیلت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: فرهنگ تجلیل از مقام شهدا، فرهنگی است که برگرفته از آموزهای دینی ما است که ریشه قرآنی دارد، و اولین تجلیل گر مقام شهدا خداوند تبارک و تعالی است.

وی افزود:شهدا جایگاه بلندی در نزد خداوند دارند و مدافع خون شهدا خداوند است و اگر حق و خون شهدا را پایمال کنیم خداوند را مقابل خود قرار داده­ایم که خشم وغضب الهی را به همراه خواهد داشت.

حجتالاسلام جوانشیری تصریح کرد: اگر شهدا نبودند معلوم نبود سرنوشت ما به کجا ختم می شود. شهدا انسان­هایی ارزش مدار بودند که به دور از عناوین و در عین گمنامی و بی نشانی و با نیت قربت قدم در مسیری گذاشتند که بازگشتی در آن نبود و به دادن تمام هستی­شان که جانشان بود منجر ­شد. آنها در راه حفظ و حراست از ارزشهای انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. شهدا در طول حیات دنیایی خود ارزش­مدار و ارزش محور بودند و تمام زندگی­شان براساس .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف خاطر نشان کرد: اگر اخلاص رزمندگان نبود ما یک روز هم نمی توانستیم مقاومت کنیم و هرچه داریم به برکت خون شهداست.

جوانشیری افزود: شهدای عشایری به حق در جنگ خوش درخشیده و امروز همه مسئولان و مدیران نظام خود را مدیون خون شهدا می دانند.

وی در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: شهدا ویژگی بارزشان این بود که برای رضای خدا کار می­کردند آنها هدفشان این بود که خدا را راضی کنند و خدا هم آنها را پذیرفت، شهدا در مسیری قرار گرفتند که خدا بهشت را به ایشان تقدیم کرد.

نظر شما
پربیننده ها