در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

معاون پارلمانی رئیس جمهور: تعامل سازنده مجلس و دولت مطالبه امام خامنه‌ای است

حسینی گفت: شاید تعدد بیش از حد تحقیق و تفحص‌ها و استیضاح‌ها موضوعی بود که باعث شد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر پرهیز از افراط در استیضاح تأکید کنند.
کد خبر: ۵۹۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۲ - 12June 2023

تعامل سازنده مجلس و دولت مطالبه امام خامنه‌ای است«سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تعامل مجلس شورای اسلامی و دولت برای رفع مشکلات کشور، اظهار داشت: مجلس دو وظیفه اصلی تقنین و نظارت را بر عهده دارد، درخصوص نظارت ما شاهدیم که در همه دوره‌ها نمایندگان نظارت با کمیت و کیفیت متفاوت داشته‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: به هر حال نمایندگان ممکن است در موضوعات مختلف کم و کاستی‌های گوناگونی احساس کنند که به‌طور طبیعی اقدام به تذکر، طرح سوال و استیضاح می‌کنند، البته استیضاح اصولاً باید در مواقع بسیار ضروری باشد و اینکه برخی تصور کنند رویه صحیح نظارت جمع‌آوری امضاء برای استیضاح است، خیلی مورد پذیرش عقلا قرار ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی کلاً دو استیضاح مطرح شد و آن هم مربوط به آقایان عبدالله نوری و عطاالله مهاجرانی بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پرهیز از افراط در استیضاح، گفت: اما شاهد بودیم که هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در یک روز سه استیضاح را که مربوط به آقایان ساداتی‌نژاد، خاندوزی و فاطمی امین بود، به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارجاع دادند.

حسینی بیان کرد: فاطمی امین به فاصله چند ماه برای دومین بار مورد استیضاح قرار گرفت که در نوع خود جالب توجه بود، شاید اینگونه مسائل و تعدد بیش از حد تحقیق و تفحص‌ها موضوعی بود که باعث شد رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوعاتی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر پرهیز از افراط در استیضاح مطرح کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: ما امیدواریم در سال پایانی عمر مجلس یازدهم تعامل سازنده‌ای که مدنظر معظم‌له است، همانند گذشته ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها