مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

دانشنامه دفاع مقدس‌ مرجعی برای محققان حوزه دفاع مقدس است

سرهنگ «رشیدی» گفت: دانشنامه دفاع مقدس، مرجعی برای محققان حوزه دفاع مقدس بوده و یکی از مزایای تدوین این دانشنامه جلوگیری از تحریف است.
کد خبر: ۵۹۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ - 07June 2023

دانشنامه دفاع مقدس، مرجعی برای محققان حوزه دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که با حضور محمد مرادی فرماندار و جمعی از نویسندگان و پوهشگران کوهدشت، در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس، مرجعی برای محققان حوزه دفاع مقدس بوده و یکی از مزایای تدوین این دانشنامه جلوگیری از تحریف است.

وی افزود: تحریف و فراموشی در تاریخ همواره یکی از آسیب‌ها بوده است، برای جلوگیری از آن باید از افرادی که الان وجود دارند و محتواهایی که در دست هست، موارد مورد نیاز را گردآوری و ثبت کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس کوهدشت، عنوان کرد: سردار محمدی با کوله‌باری از تجربه و یک ظرفیتی غنی در استان است که پروژه تدوین دانشنامه دفاع مقدس کوهدشت را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) پیام‌رسان دشت کربلا با اقدام روشنگرانه خود موجب شد پیام عاشورا به نسل‌های بعدی منتقل شود، امروز یاد شهدا و پیام شهدا باید از یاد نرود و این بحث مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، غنای وصایای شهدا یک منشور فرهنگی، اجتماعی و... برای جامعه به شمار می‌رود.

رشیدی گفت: استقبال بی‌نظیر شهرستان کوهدشت در استقبال از شهدای گمنام به‌خوبی ثبت شد، امروز نیز نقش‌آفرینان دفاع مقدس با همان همت و اهتمامی که بود پای‌کار بیایند تا دانشنامه مربوط به این شهرستان به اتمام برسد.

 انتهای‌پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار