برگزاری آیین تجلیل از ممتازین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت حوزه های علمیه استان ایلام

مراسم تجلیل از ممتازین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت حوزه‌های علمیه استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ - 07June 2023

برگزاری آیین تجلیل از ممتازین جشنواره بین المللی قرآن و عترت حوزه های علمیه استانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، مراسم تجلیل از ممتازین جشنواره بین المللی قرآن و عترت حوزه‌های علمیه استان با حضور حجت‌الاسلام «الله‌نور کریمی‌تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، جمعی از مسئولان و طلاب و خانواده‌های آن‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان ایلام در این مراسم اظهار داشت: قرآن معجزه‌ی ماندگار مکتب ماست؛ اما متاسفانه ما برنامه‌ریزی مناسبی در این‌باره در عرصه جهانی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: قرآن معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص) و لحظه به لحظه در مقیاس جهانی رجزخوانی می‌کند، و «هل من مبارز» می‌طلبد که سوره‌ای مانند قرآن بیاورند؛ اما تمام علما و صلحا و ادبای جهان تاکنون نتوانسته‌اند حتی یک سوره و یک سطر مانند سوره کوثر بیاورند.

وی گفت: جذبه ظاهری قرآن به اندازه‌ای است که مخالفین و معاندین پیغمبر اسلام (ص) آن‌چنان عاشق این زیبایی‌های قرآن بودند که به‌صورت مخفیانه و شبانه به صدای تلاوت قرآن پیامبر گوش می‌دادند. در واقع موسیقایی قرآن آن‌چنان زیباست که خود به خود انسان را وادار به استماع می‌کند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار ضمن اشاره به انتظاری که مقام معظم رهبری مبنی بر وجود ۱۰ میلیون حافظ قرآن در جامعه دارند، گفت: آنچه از حوزه‌های علمیه، مرکز خدمات، دارالقرآن‌ها، سازمان تبلیغات و... انتظار داریم، نقش پیش‌برندگی است؛ یعنی آدم خودش باید یک چهره قرآنی بشود و به دنبال آن، جامعه را به سمت و سوی قرآن جذب کند.

امام جمعه شهر ایلام در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان با راه‌اندازی خانه‌های قرآنی و تلاش بانوان طلبه در این زمینه به رشد بحث‌های قرآنی و تربیت حافظان قرآن در سطح استان کمک کرد؛ البته کار سختی است؛ اما با کمک و نصرت الهی ان شاءالله انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام «تمرخانی» مدیر حوزه علمیه خواهران استان هم در این جلسه ضمن تقدیر از برپایی این مراسم باشکوه، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت و استعداد‌های خوبی برای ترویج معارف ناب قرآن را دارد و لازم است که از طلاب خواهر در این زمینه حمایت لازم صورت گیرد.

در پایان این مراسم، از ۱۵ برگزیده تقدیر شد که ۱۱ برگزیده از حوزه‌های علمیه خواهران استان بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها