پیشکسوت جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس:

ملت ایران در دفاع مقدس مقابل استکبار جهانی ایستادند

«جزایری» گفت: ما روایتگر حماسه عظیم مردمانی هستیم که با دست خالی اجازه ندادند یک سانتی‌متر از خاک میهنمان به دست دنیای استکبار بیفتد.
کد خبر: ۵۹۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ - 08June 2023

به ما روایتگر مردمانی هستیم که خالصانه نگذاشتند دین و میهنشان از دست برودگزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «عبدالرحمان جزایری» از پیشکسوتان جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس در مراسم رونمایی از کتاب «رسم جهاد ۲» که با حضور سردار سرتیپ پاسدار «محمد جعفر اسدی» فرمانده لشکر پیروز المهدی در دوران دفاع مقدس، سردار«سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس، «مجتبی دهقان‌پور» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: ما روایتگر حماسه عظیم مردمانی هستیم که با دست خالی اجازه ندادند یک سانتی‌متر از خاک میهنمان به دست دنیای استکبار بیفتد.

راوی کتاب رسم جهاد گفت: رژیم بعث عراق عددی نبود که بتواند در برابر ما بایستد و در واقع آنها علم شده و نماینده دست استکبار جهانی و دو ابرقدرت شرق و غرب بودند؛ اما این ملت در برابر استکبار ایستادند و نگذاشتند ذره‌ای از خاکمان در چنگ دشمن بماند.

عبدالرحمن جزایری افزود: من به عنوان کسی که افتخارم حضور در جبهه‌های جنگ است، می‌گویم: جوانان ما در آن برهه از تمام اقشار بسیج شده بودند که از دین و مملکت خود دفاع کنند و چه شجاعانه و خالصانه به اهداف خود رسیدند.

وی با بیان اینکه باید به مردم خود ارج و بها بدهیم گفت: ملت ایران نخواست زیر بار دشمن برود و در این آزمایش الهی سربلند بیرون آمد.

رسم جهاد 2 که همچون مجموعه آثار رسم جهاد که به نوعی تاریخ شفاهی دفاع مقدس از زبان سنگرسازان بی‌سنگر جهاد سازندگی هستند، روایت عبدالرحمان جزایری از فرماندهان جنگ تحمیلی از پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد است که تجربه‌های کار جمعی در پشتیبانی و مهندسی جنگ به خصوص به دست سنگرسازان بی سنگر جهاد سازندگی را روایت می‌کند که کار تحقیق و تدوین این کتاب را نیز محمدرضا حسینی و علی مشایخی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار