سرپرست معاونت سیاسی استانداری قزوین:

فضای خوبی بین مدیران قزوین در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم است

کاظمی گفت: امروز فضای خوبی بین مدیران استان قزوین جهت گام برداشتن در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شده و باید از این ظرفیت، به‌منظور نهادینه کردن فرهنگ فوق بین مردم، استفاده بهینه کرد.
کد خبر: ۵۹۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ - 08June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین با حضور «عباس کاظمی» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، «فاطمه محمدبیگی» نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین، «سمیه اسمعیلی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد برگزار شد.

در این جلسه، «عباس کاظمی» بر رسیدگی و رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و اظهار داشت: هر مسئولی باید ارائه خدمت به این عزیزان را وظیفه خود بداند و در این راستا از انجام هیچ کاری دریغ نکند.

وی با اشاره به مشکلات بیمه دی جامعه ایثارگران افزود: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها جلسه‌ای تشکیل دهند و در خصوص خدمات‌دهی به این عزیزان تصمیم‌های لازم را اتخاذ کنند.

کاظمی به طرح سپاس اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در قالب رزمایش در سطح استان قزوین موافق هستم زیرا می‌تواند تاثیر بسزایی در روحیه خانواده‌های شهدا و ایثارگران که ولی‌نعمتان انقلاب هستند و همچنین فضای معنوی جامعه به وجود آورد.

این مسئول افزود: بنیاد در اجرای رزمایش طرح سپاس برنامه‌ای تنظیم و تدوین کند تا مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در بازه زمانی مشخصی به دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران بروند و ذره‌ای از دین خودشان را به این قشر معظم ادا کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: در این دیدارها، خانواده‌های شهدا و ایثارگران درخواست‌هایی دارند که این درخواست‌ها باید جمع‌بندی شود و طی جلسه‌ای با مسئولان مربوطه تصمیم‌های لازم در جهت رفع آنها اتخاذ شود.

وی تشکیل کمیته مشترک یادواره شهدای استان قزوین را ضروری دانست و گفت: همه یادواره‌ها در قالب این کمیته ساماندهی و تخصصی شوند و سازوکارهای اجرایی برای انجام این مهم تدوین گردد تا با کیفیت مطلوب و تاثیرگذاری بیشتری بین مردم برگزار شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به گلزار شهدای شهر قزوین افزود: بسترهای لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مکان مقدس با مدیریت مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شود.

رحمانی بیان کرد: امروز فضای خوبی بین مدیران استان قزوین جهت گام برداشتن در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شده و باید از این ظرفیت به‌منظور نهادینه کردن این فرهنگ بین مردم، استفاده بهینه کرد. شکل‌گیری شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سال 89 از جمله این سیاست‌ها بوده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: در این شورا، همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی با ماهیت‌های مختلف از جمله اقتصادی، علمی و هنری با هر ماموریت و مسئولیتی، وظیفه دارند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین که دبیرخانه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارد باید به همراه مسئولان استانی، ریل‌گذاری مناسبی برای ترویج این فرهنگ بین نسل امروز و آینده را داشته باشد.

کاظمی با اشاره به خانه رئیس جمهور شهید محمدعلی رجایی، گفت: در مرمت و بهسازی این خانه مشکلاتی وجود دارد که برخی از آنها حل شده و برخی دیگر در حال برطرف شدن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها