وزیر بهداشت تأکید کرد:

مشوق ۹۵ درصدی هزینه‌های درمان در طرح سلامت خانواده

«عین‌اللهی» با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده، گفت: کسانی که در قالب این طرح خدمات بهداشتی درمانی دریافت می‌کنند، می‌توانند از مشوق‌های خاص از جمله تخفیف ۹۵ درصدی هزینه‌های درمان بهره‌مند شود.
کد خبر: ۵۹۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶ - 09June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز گذشته در جریان بازدید از مرکز آموزش و درمانی امام خمینی (ره) سراب، در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده، اظهار داشت: کسانی که در قالب این طرح خدمات بهداشتی درمانی دریافت می کنند، می‌توانند از مشوق های خاص از جمله تخفیف ۹۵ درصدی هزینه‌های درمان بهره‌مند شود.    

وی گفت: امسال طرح سلامت خانواده به عنوان یکی از محوری ترین طرح های وزارت بهداشت پیگیری می‌شود.

عین‌اللهی، ادامه داد: توجه به سلامت فردی و سبک زندگی سالم در این طرح مورد تاکید قرار گرفته است و در جریان اجرای آن برای هر فرد پرونده سلامت ویژه توسط کارشناسان امر به صورت خانه به خانه تدوین می شود.

وی گفت: این پرونده بر اساس شاخص‌های سلامت فرد تهیه شده و زمانی که فرد نیاز به درمان داشته باشد به پزشک مورد نظر مراجعه کرده و در صورت نیاز به متخصصین ارجاع داده می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این طرح در شهرستان آذرشهر گفت: در حال حاضر طرح سلامت خانواده در شهرستان آذرشهر استان آذربایجان شرقی به صورت پایلوت در حال اجراست و امیدواریم با اجرای موفقیت‌آمیز آن بتوانیم طرح را در تمام شهرستان‌های استان عملیاتی کنیم.

وی همچنین با اشاره به ساخت بیمارستان‌های جامع در سطح کشور گفت: ساخت بیمارستان جامع از شهر تهران آغاز شده است و در شهر تبریز نیز اقدامات خوبی در این خصوص در حال انجام است.

عین‌اللهی همچنین با اشاره به برنامه‌های خود در شهرستان سراب گفت: امروز ار دانشکده سراب و بیمارستان این شهر بازدید داشتیم که خوشبختانه شاهد ارائه خدمات مطلوب با ۲۲۲ تخت بیمارستانی و با حضور پزشکان عمومی و متخصصین در تمامی رشته های فعال در این بیمارستان هستیم.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ پزشک عمومی و متخصص در رشته های مختلف در این بیمارستان به مردم عزیزمان خدمات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را ارائه می کنند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های درمانی در مناطق کم برخوردار گفت: نگاه ما در وزارت بهداشت توسعه مراکز درمانی در شهرستان‌ها است تا کمترین ارجاع به مراکز استان ها صورت گیرد.

عین‌اللهی، ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان سراب نیز با وجود متخصصین امر و دانشکده فعال شاهد فعالیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه درمان هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستگاه بسیار پیشرفته ام آر آی طی دو ماه گذشته در بیمارستان شهرستان سراب نصب شده است و امیدواریم که طی یک و نیم ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این دستگاه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار