خطیب جمعه تهران:

دشمنان از امید و ایمان ملت ایران ضربه خورده‌اند

حجت‌الاسلام «حاج‌علی‌اکبری» گفت: ایمان ‌و امید است که امروز بیش از همیشه در معرض آماج حمله دشمنان ایران و اسلام قرار دارد و ضربه‌هایی که دشمنان خورده‌اند، از ایمان و امید ملت ایران بوده است.
کد خبر: ۵۹۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ - 09June 2023

خطیب جمعه تهران: به نمازگزاران جمعه پاداش حج داده می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» خطیب جمعه تهران، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در «دانشگاه تهران» برگزار شد، اظهار داشت: حال و هوای این روزهای کشور حال و هوای حج است و خدا را شاکریم که نعمت حج را در اختیار ما قرار داده است.

خطیب جمعه تهران افزود: شخصی نزد پیامبر آمد و گفت هر سال برنامه حج داشتم، ولی امسال توفیق آن نصیب من نشد پیامبر راه را به او نشان داد و به او فرمود نماز جمعه را مگر نمی‌شناسی، زیرا این حج مساکین امت من است و به نمازگزاران جمعه پاداش حج داده می‌شود.

وی افزود: حال و هوای این روزهای کشور حال و هوای حج است و خدا را شاکریم که نعمت حج را در اختیار ما قرار داده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند: «سفر زندگی دنیای ما را یادآوری می‌کند» و می‌فرماید: «برای زیستگاه آخرت توشه برداریم چون ما در سفر هستیم و باید بهترین توشه خود را برای سفر آخرت همراه خود کنیم».

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به توطئه‌های دشمنان طی سال‌های اخیر، به خصوص در اغتشاشات سال گذشته، گفت: ایمان ‌و امید است که امروز بیش از همیشه در معرض آماج حمله دشمنان ایران و اسلام قرار دارد.

وی ادامه داد: ضربه‌هایی که دشمنان خورده‌اند، از ایمان و امید ملت ایران بوده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: اولا بهترین فرصت‌ها برای توشه‌برداری، توشه تقوا و موقعیت‌های خوبی است که در مسیر زندگی‌مان تعبیه شده است، این ماه ذیقده ماه شیرینی است، ماه حضرت رضا علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: روزهایی از این ماه باقی مانده است قدر بدانیم. فرصت یکشنبه این ماه برای استغفار را با آن نماز مخصوص قدر  بدانیم، فرصت زیارت حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه السلام از دور و نزدیک را قدر بدانیم، روز «دحوالارض» را بزرگ بشماریم، چه راز‌هایی چه زیبایی‌هایی، روز زمین توجه به ساحت قدسی حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف. در آن روز بزرگ ان‌شاالله از این ظرفیت‌ها همه ما بهره‌مند باشیم و از دعا برای حجاج بیت‌الله‌الحرام غافل نشویم.

وی تأکید کرد: ان شاالله حجاج ایرانی به نمایندگی از امت اسلامی خوش بدرخشند و سرشار از معنویت از نوع از فتوحات معنوی از مغفرت الهی باشند و پرچم اسلامی و پرچم توحید را برافراشته کنند و پرچم برائت از مشرکین رو ان‌شاالله امسال همه باشکوهی برگزار بشود، خدای متعال در مناسک‌ و برنامه‌هایشان یاری و ما را در دعاهای آن‌ها سهیم کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: یک تشکر جانانه باید بکنیم اتفاق بسیار شیرینی که افتاد باعث چشم روشنی شد و از طرفی هم یک طوفانی از هراس به جان شیاطین افتاد، جدیدترین محصول کارخانه ایمان و امید یعنی این موشک ابرفراصوت فتاح. خدای متعال را شکر و از دانشمندان عزیز و از جوانان مجاهد و رشید نیروی هوافضای سپاه و پر افتخار پاسداران انقلاب اسلامی که بحمدلله چنین چشم روشنی را به امامت امام دادند و دل‌های مؤمنین  را شاد کردند، تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: رونمایی از موشک فتاح جبهه مقاومت را خوشحال کرد و آمریکایی‌ها و رژیم پلید صهیونیستی را به هراس انداخت و امنیت منطقه را ارتقاء داد.

این خبر تکمیل می‌شود...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار