نماینده ولی فقیه در زنجان:

استکبار جهانی همواره با ما جنگ دارد

آیت‌الله «خاتمی» گفت: استکبار جهانی همواره با ما جنگ دارد و اگر آگاه نباشیم ضربه می‌خوریم.
کد خبر: ۵۹۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ - 09June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله «شیخ‌علی خاتمی»، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به رونمایی موشک هایپر سونیک «فتاح» در هفته گذشته اظهار داشت: در حال حاضر، ایران سومین کشور دارنده این تکنولوژی است که بیانگر اقتدار کشور در حوزه دفاعی است و در واقع همین عامل موجب می‌شود که دشمنان را سرجایشان نشاند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر ضرورت شناخت جایگاه خود و دشمن افزود: فرهنگ نیازمند مراقبت است، چرا که استکبار جهانی همواره با ما جنگ دارد و اگر آگاه نباشیم ضربه می‌خوریم.

وی با تاکید بر لزوم همراهی نکردن با دشمن گفت: نباید رفتارها و ادعای ما جوری باشد که به دشمن کمک کند، یعنی نباید رفتارهای دشمن‌پسند داشته باشیم و همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی خود تاکید داشتند، نباید به فرهنگ مهاجم کمک کنیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بهانه‌های مختلف دشمن در تضعیف روحیه خودباوری و ناامیدی نسل جوان، افزود: دشمنان در تلاش هستند تا با بزرگ نشان دادن ضعف‌ و کاستی‌ها و کوچک نشان دادن قوت‌ها در نسل جوان ناامیدی ایجاد کنند که ایجاد امیدآفرینی به‌خصوص برای جوانان از جمله مسائل مهمی است که باید مدنظر باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به تصمیم امام خمینی (ره) در سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب برای تشکیل شورای انقلاب فرهنگی، گفت: واقعیت این است که تحقق همه عوامل منتیج به زندگی در جامعه امن، به باور، گفتمان عمومی و رفتار و فرهنگ یک جامعه ختم می‌شود.

 وی حل مسائل و مشکلات هر جامعه‌ای را منوط به تربیت انسان دانست و افزود: زیرساخت‌های فرهنگی باعث تقویت سایر امور خواهد شد. 

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ اصیل اسلامی، ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی راه نجات از غرب‌زدگی و تفکرات دشمنان است‌ چرا که فرهنگ، اساس حیات فکری یک جامعه است، لذا باید مراقب فرهنگ مهاجم بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به تلاش دشمنان در تضعیف هویت ملی و دینی در جامعه ایرانی با جانمایی فرهنگ غربی، تصریح کرد: همه شواهد بیانگر این است که کشور در جنگ فرهنگی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاثیرات جنگ فرهنگی به مانند جنگ نظامی خیلی زود آشکار نمی‌شود، تصریح کرد: تاثیرات این جنگ، در طول زمان مشخص می‌شود به مانند آنچه که در اغتشاشات سال گذشته روی داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها