در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛

سرلشکر باقری: توسعه جغرافیای نقش‌آفرینی نیرو‌های مسلح/ لزوم سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوظهور/ ایران در مسیر قدرت‌یابی قرار گرفته است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دقت، توجه و سرمایه‌گذاری در علوم و فناوری‌های نوظهور بسیار مهم و ضروری است و در این راستا باید از تمامی ظرفیت و توانمندی‌های کشور استفاده شود.
کد خبر: ۵۹۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ - 10June 2023

جغرافیای نقش آفرینی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران توسعه پیدا کرده است / دقت، توجه و سرمایه گذاری در علوم و فناوری‌های نو ظهور بسیار مهم و ضروری استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه این وزارتخانه در بخش نظامی با پیشرفت‌های خود در صنعت دفاعی موجب ایجاد بازدارندگی برای کشور شده و در بخش غیرنظامی نیز به عنوان پیشران صنعت کشور شناخته می‌شود، اظهار داشت: وزارت دفاع جزء ارکان اساسی و راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مأموریت‌های سنگینی را در حوزه نظامی و غیرنظامی بر عهده دارد.

سرلشکر باقری با اشاره به نشانه‌های شکست سیاست‌های جهان تک‌قطبی آمریکا همانند فرار از افغانستان، تخلیه و ترک عراق و کاهش چشمگیر نیروهایش در منطقه گفت: جهان در آستانه نظم نوینی ایستاده است که در آن امریکا در رأس هرم قدرت جهانی نیست و رژیم صهیونیستی نیز در مسیر تضعیف قرار دارد و در مقابل، جمهوری اسلامی ایران به یاری خداوند در مسیر قدرت‌یابی قرار گرفته است و در حال استفاده از ظرفیت‌های خود برای یک حرکت جهشی رو به جلو در همه زمینه‌هاست.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به سفر موفقیت‌آمیز و افتخارآفرین ناوگروه ۸۶ ارتش گفت: در این سفر پیام قدرت، صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به سراسر قاره‌ها و اقیانوس‌ها منتقل شد که این پیام نشان از قدرت و توسعه جغرافیای نقش‌آفرینی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در دنیاست.

وی ادامه داد: امروز شرایط جهانی به گونه است که هرگونه سکون، توقف و حتی کندی در حرکت موجب عقب‌افتادگی از حریفان و دشمنانی می‌شود که شبانه‌روز در حال تلاش و فعالیت هستند.

سرلشکر باقری ضمن اشاره به جنگ ترکیبی دشمن و پیروزی نیرو‌های مسلح تحت هدایت‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا گفت: از مجموعه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود که در این دوره سخت و پر از ابهام که اغواگری‌های دشمن در فضای مجازی غوغا می‌کند در مسیر دین مبین اسلام و رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا حرکت کند و در این راه از بازوی توانمند و ارزشمندی به نام عقیدتی سیاسی استفاده کند.

وی افزود: دقت، توجه و سرمایه‌گذاری در علوم و فناوری‌های نوظهور بسیار مهم و ضروری است و در این راستا باید از تمامی ظرفیت و توانمندی‌های کشور استفاده شود و در مقابل نیز اگر بخشی کارآمدی خود را از دست داده و نیازمندی نسبت به آن وجود ندارد شجاعانه نسبت به جمع کردن تصمیم گرفته شود؛ زیرا ماندن پای روش‌ها و سنت‌های قدیمی و محصولات بدون استفاده در میدان‌های امروز و آینده طبیعتاً خطای بزرگی است.

سرلشکر باقری با اشاره به اهمیت منابع انسانی در پیشبرد و پیشرفت امور اظهار داشت: همان‌طور که جذب جوانان توانمند، متخصص، با استعداد و متعهد و انقلابی در این زمانی که دشمن در پی جذب جوانان است، امری ضروری محسوب می‌شود، انتخاب مدیران شایسته‌ها و مراقبت نسبت به آینده آن‌ها مسئله بسیار مهمی است که باعث افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله بازنشستگان و وابستگان که آیینه کارکنان ما هستند، موضوع بسیار مهمی است و من از زحماتی که سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت به‌موقع حقوق و رسیدگی به مسائل دیگر انجام داده است، قدردانی می‌کنم؛ این امر باید روز به روز توسعه پیدا کند و باید از این عزیزان که عمرشان را در ایثار گذرانده‌اند، حمایت و مراقبت کنیم و رسیدگی کامل به آن‌ها صورت بگیرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و شبکه همکاران افزود: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها باید افزایش پیدا کند؛ زیرا این برون‌سپاری هوشمند موجب چابکی، کاهش قیمت تولید و افزایش کیفیت می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار