نماینده مجلس شورای اسلامی:

مجلس و دستگاه‌های نظارتی مانع از دخالت سفارتخانه‌ها در امور فرهنگی و هنری کشور شوند

حجت الاسلام نقدعلی گفت: مسئولان ذیربط باید هرچه سریع‌تر به این ماجرا ورود کرده و آن‌ها را ملزم کنند که به اقدامات مداخله جویانه شان پایان دهند.
کد خبر: ۵۹۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ - 11June 2023

مجلس و دستگاه‌های نظارتی مانع از دخالت سفارتخانه‌ها در امور فرهنگی و هنری کشور شوندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین «محمدتقی نقدعلی» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پی اقدامات مداخله جویانه برخی سفارتخانه‌های اروپایی در امور فرهنگی کشورمان در گفت‌وگویی اظهار داشت: دخالت سفارتخانه‌ها در امور فرهنگی و هنری ایران اسلامی مصداق بارز حمله به کیان کشور است و مسئولان ذیربط باید هرچه سریع‌تر به این ماجرا ورود کرده و آن‌ها را ملزم کنند که به اقدامات مداخله جویانه شان پایان دهند.

حجت الاسلام نقدعلی افزود: دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر انواع و اقسام و جلوه‌هایی دارد که یکی از آن‌ها دخالت در عرصه فرهنگ و هنر کشور‌ها است. یکی از مصادیق بارز این اتفاق ترویج آثار ضد فرهنگی و یا حمایت سفارتخانه‌ها از فیلمسازانی است که علیه منافع ملی کشور خودشان مبادرت به ساخت فیلم می‌کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر صورت این اقدام به هر شکل و شیوه‌ای که باشد پسندیده نیست چرا که علناً نوعی دخالت در کشور ما محسوب می‌شود و مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و قضایی باید به این مسأله ورود کرده و به این دخالت‌های آشکار و علنی پایان دهند.

وی سپس با بیان اینکه وزارتخانه‌های ارشاد و امورخارجه اقدام عاجل کنند تصریح کرد: این سفارتخانه‌ها با فرهنگ ایرانی-اسلامی عناد می‌ورزند و از آثاری که فرهنگ ما را مورد هجمه قرار می‌دهد حمایت می‌کنند. بی شک کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز باید به این قضیه ورود پیدا کند و به دخالت آن‌ها پایان دهد.

حجت الاسلام نقدعلی تصریح کرد: در این میان مهمترین نقش مرتبط با مسئولان وزارت ارشاد است؛ مدیران ارشاد به عنوان نهادی که متولی امور فرهنگی و هنری در جمهوری اسلامی ایران است و نظارت روی آثار تولید شده را بر عهده دارد باید در مقابل چنین اقداماتی موضع بگیرد و مجلس به عنوان نهاد ناظر این مطالبه را از شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد کرد و ایشان باید پاسخگو باشند.

منبع: سینماپرس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار