رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان عنوان کرد؛

کردستان تنها استان بدون مدرسه اتیسم مستقل

«محمدی» گفت: در حال حاضر تمام استان‌های کشور مدرسه مستقل اتیسم دارند و کردستان از این مهم بی بهره است، ضمن اینکه ۹۰۰ نفر اتیسمی در استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۵۹۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ - 11June 2023

کردستان تنها استان بدون مدرسه اتیسم مستقلبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «طالب محمدی» رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر تمام استان‌های کشور مدرسه مستقل اتیسم دارند و کردستان از این مهم بی بهره است، ضمن اینکه ۹۰۰ نفر اتیسمی در استان شناسایی شده است و ۱۲۰ دانش‌آموز دارای طیف اتیسم هم در آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می کنند.

وی به کلنگ زنی مدرسه اتیسم در سال ۱۴۰۱ در سنندج اشاره کرد و گفت: این زمین دارای مشکلات فراوانی بود که با پیگیری‌های انجام شده، سند تک برگ این زمین به اسم آموزش و پرورش استثنایی کردستان صادر شد و در حال حاضر ما برای تامین اعتبار مبلغ درخواستی اداره کل راه و شهرسازی (۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) نیازمند کمک هستیم و انتظار داریم مسئولان این مهم را مورد توجه قرار دهند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: علی رغم مشکلات اقتصادی، خیرین استان و خارج از استان و خارج از کشور، عملکرد بسیار خوبی داشتند به طوری که تعهد خیرین مدرسه‌ساز استان از اول فرودین امسال ۳۶ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در ۲۲ تیرماه جاری، افزود: برای برگزاری این جشنواره و تقدیر از افرادی که در این امر خیر سرمایه‌گذاری کرده‌اند نیازمند تامین اعتبار هستیم که امید می رود این مهم مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

این مسئول همچنین به احداث مدرسه اتیسم در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای ساخت این مدرسه یک فرد خیر اعلام آمادگی کرده است اما علی‌رغم تلاش‌های انجام شده، مشکل زمین آن حل نشده است و انتظار می رود این مهم نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار