رئیس کل دادگستری کردستان:

برنامه‌ریزی صحیح در امور ساماندهی زندانیان سبب احقاق حق و اجرای عدالت می‌شود

حجت الاسلام «حسینی» با بیان اینکه برنامه ریزی صحیح در امور ساماندهی زندانیان سبب احقاق حق و اجرای عدالت می شود، گفت: باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق در اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان اقدام شود.
کد خبر: ۵۹۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ - 11June 2023

برنامه‌ریزی صحیح در امور ساماندهی زندانیان سبب احقاق حق و اجرای عدالت می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام «سیدحسین حسینی» رئیس کل دادگستری کردستان امروز در جلسه ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان کردستان در سنندج اظهار داشت: باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق در اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان اقدام شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی صحیح در امور ساماندهی زندانیان سبب احقاق حق و اجرای عدالت می شود، افزود: اداره کل زندانهای استان موظف است آمار اشتغال زندانیان استان را به صورت مرتب و ماهیانه به دبیرخانه این ستاد ارسال کند.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: احقاق حق تنها به صدور حکم قاضی خلاصه نمی شود و در مرحله اجرای حکم و همچنین در زندان نیز باید حقوق زندانی و شاکی رعایت شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در این مقوله باید تمرکز تصمیم گیری وجود داشته باشد و در موارد خاص فقط شخص دادستان ورود کند تا خانواده زندانیان و همچنین شکات از سرگردانی خارج شوند.

وی بر نظارت مستقیم رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بر عدم ارسال محکومین مالی یا ردمال مبهم به زندان اشاره کرد و افزود: مگر در موارد ضروری به هیچ وجه اعزام حضوری زندانی به دادگستری پذیرفتنی نیست و باید دادرسی الکترونیک در استان به صورت کامل و دقیق اجرا شود.

رئیس کل دادگستری کردستان دستور تشکیل کارگروه اشتغال زندانیان در شهرستانها را صادر و اضافه کرد: ظرف مدت ۱۰ روز با حضور و نظارت روسای دادگستری، دادستانها، فرمانداران و روسای زندان شهرستانها، افراد واجد شرایط اشتغال و همچنین فرصت های شغلی موجود در شهرستانها احصا شده و نتیجه آن به دبیرخانه ستاد ارسال شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار