مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان خبر داد؛

وصول 72 درصد درآمدهای عمومی مصوب کردستان

«مشیرپناهی» گفت: درآمدهای عمومی مصوب استان کردستان در سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال بود که از این میزان، ۱۸ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال آن معادل ۷۲ درصد وصول شد.
کد خبر: ۵۹۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ - 14June 2023

وصول 72 درصد درآمدهای عمومی مصوب کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «محمد مشیرپناهی» مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان امروز در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان در سنندج که به منظور بهبود مستمر روش‌های کسب درآمدهای عمومی استانی و شناسایی موانع وصول آن برگزار شد، اظهار داشت: درآمدهای عمومی مصوب استان در سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال بود که از این میزان، ۱۸ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال آن معادل ۷۲ درصد وصول شد.

وی به وضعیت درآمدهای عمومی استان در بخش‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: در بخش درآمدهای مالیاتی که بیشترین سهم درآمدهای عمومی استان را تشکیل می‌دهد میزان مصوب استان در سال گذشته ۲۱ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال بود که ۸۲ درصد آن محقق شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: مابقی منابع درآمدهای عمومی استان شامل درآمد حاصل از مالکیت دولت، درآمد خدمات و فروش کالا، درآمد حاصل از خدمات گمرکی و درآمد حاصل از جرایم و خسارات، حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه ایی و درآمد متفرقه بوده است.

مشیرپناهی یادآور شد: افزون بر مالیات؛ دستگاه‌ها و نهادهای دیگری هم در تحقق درآمد استان سهیم هستند که امیدواریم با تلاش دو چندان مدیران آنها شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مصوب در سال جاری باشیم.

وی به درآمدهای مصوب استان در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: میزان درآمدهای عمومی مصوب استان در قانون بودجه سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال بود که که در قانون بودجه سال جاری این میزان به ۳۰ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال افزایش یافته است که افزون بر ۲۰ درصد رشد داشته است.

مشیر پناهی ادامه داد: در ۲ ماهه نخست امسال سه هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال وصول شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد تحقق درآمدهای عمومی مصوب استان در قانون بودجه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار