مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان:

استفاده ار ظرفیت‌ها و هدفمند پرداخت کردن منابع از مسائل مهم استان است

«مشیرپناهی» استفاده ار ظرفیت‌های استان و هدفمند پرداخت کردن منابع را از مسائل مهم و ضروری خواند و گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در تخصیص و هزینه کرد تسهیلات تبصره ۱۸ یکی از شاخص‌های سهمیه اعطای امسال به این دستگاه‌ها است.
کد خبر: ۶۲۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ - 14October 2023

استفاده ار ظرفیت‌ها و هدفمند پرداخت کردن منابع از مسائل مهم استان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «محمد مشیرپناهی» مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان امروز در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان یکی از چالش‌های کشور و به تبع استان را اشتغال و رشد تولید خواند و اظهار داشت: دولت و مجلس در راستای رفع این مشکلات منابع اعتباری اعم از بودجه و تسهیلات را مصوب و ابلاغ می‌کنند.

وی استفاده ار ظرفیت‌های استان و هدفمند پرداخت کردن منابع را از مسائل مهم و ضروری خواند و ادامه داد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در تخصیص و هزینه کرد تسهیلات تبصره ۱۸ یکی از شاخص‌های سهمیه اعطای امسال به این دستگاه‌ها است.

وی اعتبار مصوب تسهیلات تبصره ۱۸ استان در سال گذشته را ۹ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال خواند و گفت: سازمان جهاد کشاورزی با ۴۵ درصد و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با ۲۹ درصد جذب کل سهمیه، بالاترین عملکرد این حوزه را داشتند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان هم با اشاره به اینکه از آبان سال جاری همه منابع و اعتبارات ۱۴۰۲ به استان ابلاغ می‌شود، افزود: تاکنون هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل نقدی به استان ابلاغ شده و مابقی تا ۱۵ آبان امسال ابلاغ خواهد شد.

مشیرپناهی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود براساس عملکرد دستگاه‌های اجرایی ۳۳ درصد اعتبارات جزء یک و ۲ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به سازمان جهادکشاورزی و ۲۷ درصد به اداره کل صمت اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: سهم تسهیلات قرض الحسنه نهاد‌های حمایتی در استان طی سال جاری ۱۸ هزار میلیارد ریال است و ۲.۵ درصد از منابع جزء هشت بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به نهضت حمایت از صنایع اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار