تعطیل رسمی بغداد و سه استان عراق در هفته آینده به مناسبت اربعین حسینی

شورای استان بغداد پایتخت عراق و سه استان نجف، ذیقار و بابل هفته آینده را به مناسبت مراسم اربعین حسینی تعطیل رسمی اعلام کردند و مقامات امنیتی نیز از اجرای 50 درصدی طرح ویژه امنیتی اربعین حسینی از روز چهارشنبه (فردا) در بغداد خبر دادند.
کد خبر: ۵۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ - 25November 2015

تعطیل رسمی بغداد و سه استان عراق در هفته آینده به مناسبت اربعین حسینی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس شورای استان بغداد روز سه شنبه اعلام کرد، به مناسبت اربعین حسینی پایتخت عراق هفته آینده بطور کامل تعطیل خواهد بود.

این تعطیلات به گفته شورای استان بغداد، شامل دوایر و ادارات خدماتی، بهداشتی و امنیتی نخواهد شد، چرا که مسئولیت آنان در قبال زائران استان های مجاور که از بغداد عبور خواهند کرد، در این هفته سنگین تر خواهد بود.

از سوی دیگر شوراهای استان های بابل، نجف و ذیقار نیز روز سه شنبه اعلام کردند که هفته آینده به مناسبت اربعین در این استان ها تعطیل رسمی به اجرا گذاشته خواهد شد.

عمده جاده های این استان ها از هفته آینده در اجرای طرح امنیتی ویژه اربعین بسته خواهند شد و این استان ها شاهد عبور میلیونی زائران در شهرهای خود خواهند بود که به سمت کربلا حرکت می کنند.
گزارش خبرنگار ایرنا از کاظمین در شمال بغداد نیز حاکی است، صدها هزار زائر اربعین حسینی از ایران و برخی کشورهای منطقه و جهان از دو روز پیش وارد کاظمین شده اند.

کاظمین و مراقد مطهر امامین کاظم و جواد (ع) در روز سه شنبه مملو از زائرانی بود که از نقاط دور دست و از مرزهای ایران از راه رسیده اند.

مقامات امنیتی نیز اعلام کرده اند که از روز چهارشنبه در پایتخت عراق طرح امنیتی 50 درصدی ویژه اربعین به اجرا گذاشته خواهد شد.

از اواسط هفته آینده این طرح امنیتی، با حضور هزاران تن از نیروهای امنیتی و پلیس بطور 100 درصد به اجرا گذاشته خواهد شد که شامل بستن دروازه های خروجی بغداد در مناطق جنوبی پایتخت، اعمال مقررات ترافیکی و حتی منع آمد و شد و افزایش پست های ایست و بازرسی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار