دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین با رئیس دانشگاه رجاء

سرهنگ «امیری مقدم» با «حاجی کریمی» رئیس دانشگاه رجاء دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۹۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ - 14June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، امروز (چهارشنبه) سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با «آرش حاجی کریمی» رئیس دانشگاه رجاء در جهت بررسی و آگاهی از روند ارائه درس آشنایی با درس دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرهنگ پاسدار «محمد امیری‌مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در این دیدار با اشاره به اهمیت علوم و معارف دفاع مقدس به نسل جدید بالاخص دانشجویان، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه گسترش جبهه انقلاب با ترویج فرهنگ دفاع مقدس بین جوانان است. باید مباحث و دستاوردهای دوران دفاع مقدس بدون هیچ‌گونه تحریفی به جوانان به‌ویژه نسل دانشگاهی منتقل شود تا آنها با شناخت آرمان‌های انقلاب، حدیث دلدادگی شهدا، ایثارگران و رزمندگان و چگونگی دفاع از این آرمان‌ها را در آن شرایط نابرابر فراگیرند و سفیری برای انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل‌های بعدی باشند.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه رجاء یکی از مراکز آموزش عالی استان قزوین در ارائه درس دفاع مقدس است که علاوه بر این درس، درس ابعاد حقوقی دفاع مقدس نیز تدریس می شود.

این مسئول افزود: با مطالعه تاریخ در می‌یابیم در طول ادوار مختلف شهر خرمشهر سه بار مورد هجوم دشمنان قرار گرفت و تنها دوره ای که دشمن نتوانست وجبی از خاک ایران را تصاحب کند، عملیات بیت المقدس در سوم خرداد 1361 بود که با رشادت و جانفشانی رزمندگان اسلام به شکست حصر خرمشهر منجر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: استفاده از استادان مجرب و واجد شرایط که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس و یا محققان هشت سال جنگ تحمیلی باشند و همه حقایق و سختی‌ها را بخوبی درک کنند از موارد مهم در دانشگاه است که باید با نظارت دقیق و ارزیابی متولیان امر این خواسته محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها