رکوردزنی فروش تسلیحات تل‌آویو پس از جنگ اوکراین و توافق «ابراهیم»

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که میزان فروش تسلیحات این رژیم در سال ۲۰۲۲ به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر: ۵۹۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ - 15June 2023

رکوردزنی فروش تسلیحات تل‌آویو پس از جنگ اوکراین و توافق «ابراهیم»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حدود نیمی از قرارداد‌های فروش تسلیحات این رژیم در سال ۲۰۲۲، هر کدام بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارند. حجم صادرات نظامی به کشور‌های عربی که توافقنامه ابراهیم را امضا کرده‌اند، حدود سه میلیارد دلار بوده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی عصر دیروز (چهارشنبه، ۱۴ ژوئن) گزارش داد: «حجم صادرات نظامی و امنیتی صنایع نظامی اسرائیل به کشور‌های جهان در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار رسید که رقمی بی سابقه بود. این صادرات در مقایسه با سال ۲۰۱۴ بیش از دو برابر شده و در سه سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش یافته است».

بنا بر این گزارش، حجم صادرات نظامی به کشور‌های عربی که توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به «ابراهیم» را امضا کرده‌اند، در سال ۲۰۲۲، نزدیک به سه میلیارد دلار است.

بیشترین فروش تسلیحات نظامی رژیم صهیونیستی در سال گذشته، شامل پهپاد‌ها به میزان ۲۵ درصد، موشک‌ها، خمپاره‌ها و سامانه‌های پدافند هوایی به میزان ۱۹ درصد، سامانه‌های راداری و سامانه‌های جنگ الکترونیکی به میزان ۱۳ درصد بوده است.

وبگاه «عرب ۴۸» با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: داده‌های موجود نشان م‌دهد که سال گذشته، رژیم صهیونیستی شاهد رکورد فروش پهپاد‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین با قابلیت‌های مختلف بوده است و طبق بیانیه وزارت جنگ این رژیم، یک چهارم کل قرارداد‌های فروش تسلیحات جنگی رژیم صهیونیستی را تشکیل داده است. عملکرد‌های این پهپاد‌ها چندگانه است، برخی قابلیت‌های تهاجمی دارند، در حالی که از برخی دیگر برای جمع‌آوری اطلاعات و نظارت استفاده می‌شوند.

بر اساس بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این آمار ثبت شده به دلیل افزایش تقاضا برای تسلیحات پیشرفته از سوی ارتش‌های کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در پی جنگ جاری بین روسیه و اوکراین و نیز افزایش تقاضای تسلیحاتی کشور‌های عربی عضو توافق ابراهیم است.

رژیم صهیونیستی و بحرین در سال ۲۰۲۰ زمانی که نتانیاهو نخست‌وزیر و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بود، توافق سازش عادی سازی روابط موسوم به «توافق ابراهیم» را امضا کردند؛ توافقی که امارات عربی متحده هم بخشی از آن بود و بعدتر مغرب هم به آن اضافه شد.

انتهای پیام/271

نظر شما
پربیننده ها