مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی:

استاد شهریار از سرآمدان هویت‌ساز ایران است

«بلاغی» استاد شهریار را از سرآمدان هویت ساز ایران برشمرد و گفت: تدین،‌ شجاعت و وطن دوستی در اشعار این شاعر شهیر موج می‌زند.
کد خبر: ۵۹۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ - 15June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «سیدمحمدحسین بلاغی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی در نشست شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی «حیدربابای شهریار» با اشاره به اهمیت مسئله‌ هویت در جوامع امروز اظهار داشت: در حال حاضر مقوله‌ی هویت اصلی‌ترین مسئله‌ای است که نسل جوان با آن مواجه است و اگر این مسئله را خوب نشناسیم و خوانش صحیح و اصولی از آن نداشته باشیم، شاخص‌های هویتی و اجتماعی ما دچار خلل می‌شود.

وی افزود: جریان انحرافی به شیوه‌های مختلف سعی در ایجاد مانع و خلل در مقوله هویت جوانان و نخبگان و... دارد و از این رو باید به مقوله هویت در جامعه توجه جدی داشته باشیم.

این مسئول استاد شهریار را از سرآمدان هویت ساز ایران برشمرد و گفت: تدین،‌ شجاعت و وطن دوستی در اشعار این شاعر شهیر موج می‌زند.

بلاغی گفت: شعر استاد شهریار زمینه‌ساز وحدت ملی مردمان این خاک مقدس است و نکوداشت یاد و نام شاعرانی همچفرماندار بستانون استاد شهریار، در واقع گسترش و تعمیق هویت اصیل ایرانی است و برای حفظ و پاسداری از این هویت اهتمام جدی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه رویکرد این اداره کل فرهنگ در دولت سیزدهم را توسعه متوازن فرهنگی و هنری در گستره‌ی استان عنوان کرد و ادامه داد: دولت و به تبع آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ایجاد عدالت فرهنگی تاکید ویژه دارد و از این رو در برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص اعتبار با نگرشی جدید، توزیع متوازن مبتنی بر زیست بوم فرهنگی هر شهرستان انجام خواهد شد و از ظرفیت غنی و قوی فرهنگی و هنری در شهرستانها بهره خواهیم برد.

وی به برگزاری موفق و مطلوب نخستین جشنواره حیدربابای شهریار اشاره کرد و گفت: نخستین دوره از این جشنواره فرصت مغتنمی برای فعالان عرصه ادبیات و هنرپدید آورد و امیدواریم این دوره نیز با همراهی و انسجام و همدلی نهادی استانی و شهرستان بستان‌آباد به نحو احسن برگزار شود.

فرماندار بستان آباد نیز در این نشست بر لزوم شناساندن بیش از پیش استاد شهریار تاکید کرد.

«ابوالفضل پاشایی» با اشاره به اینکه شهریار نماد فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است و دربین اهالی فرهنگ و هنر ایران اسلامی از محبوبیت برخوردار است، گفت: جشنواره شهریار نیز باید با کیفیت بالا برگزار شود.

وی گفت: شهرستان بستان‌آباد علاوه بر بهره‌مندی از مفاخر متعدد در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری و دینی از ظرفیت بالای گردشگری نیز برخوردار است.

این مسئول با اشاره به همت و همگرایی تمامی نهادهای شهرستان در برگزاری جشنواره اظهار کرد: تداوم این وحدت و همدلی منجر به توسعه فرهنگی شهرستان خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری موجب بالندگی فرهنگ استان می‌شود.

«محمد اسداللهی» ادامه داد: استاد شهریار از جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و ادب ایران برخوردار است و این جشنواره می‌بایست در شان این استاد بلندآوازه برگزار شود.

وی افزود: برگزاری شایسته جشنواره حیدربابای شهریار هم از لحاظ شکل و ظاهر و هم از لحاظ محتوا می‌تواند در معرفی بیش از پیش استاد شهریار موثر باشد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز مردمی سازی شعر و ادب را مهمترین رویکرد این اداره کل در حوزه فرهنگ و ادب عنوان کرد.

«حسن گلی» جریان شعر و ادب را از نکات کلیدی عرصه فرهنگ و هنر دانست و گفت: آذربایجان‌شرقی از پیشینه‌ای غنی و قوی در حوزه شعر و ادبیات برخوردار است و استاد شهریار نمودی از این پیشینه‌ی قدرتمند است.

وی تعالی‌بخشی، شاخص‌سازی، تربیت نسل جدیدی از شعرا و همچنین مردمی سازی شعر و ادب را از مهمترین رویکردهای این اداره کل در حوزه فرهنگ و ادب عنوان کرد.

دومین جشنواره حیدربابای استاد شهریار در حوزه شعر، خوشنویسی، طراحی و نقاشی در خشکناب و زادگاه این شاعر شهیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار