شهید چمران، گنجینه‌ای بین المللی در عرصه مقاومت و ایستادگی است

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: شهید چمران به عنوان یک مبارز در مسیر آزادیخواهی گنجینه‌ای بین المللی در عرصه مقاومت و ایستادگی مقابل ظلم و استبداد است.
کد خبر: ۵۹۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ - 16June 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار «علیرضا مهدی» دیروز پنجشنبه در نشست خبری اعلام ویژه برنامه سالروز شهادت شهید مصطفی چمران اظهار داشت: علاوه بر اینکه رشادت‌های این شهید در دفاع مقدس فراموش شدنی نیست بلکه حضور و تلاش‌های او در لبنان و به عنوان یکی از اعضای اصلی در پایه ریزی و تقویت حزب‌الله لبنان از او یک چهره بین المللی ساخته است.

سرهنگ مهدی با بیان اینکه هرکدام از شهدای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند اضافه کرد: اما برخی از این شهیدان همچون شهید چمران و شهید سلیمانی به واسطه نقش تاثیر گذار آنان به شکل ویژه‌ای برجسته شده اند و جامعه جهانی به ویژه رهروان مقاومت آنان را گنیجنه‌ای وصف نشدنی قلمداد می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه یادآور شد: تبیین ویژگی‌های شخصیتی این شهیدان و شناساندن آن به نسل‌های مختلف به عنوان یکی از گنجینه‌های دفاع مقدس ا ضرورت‌های در برحه کنونی است و به همین منظور دستگاه‌ها و نهاد‌های شهرستان با همکاری احاد مختلف مردم اقدام به برگزاری سالروز شهادت شهید چمران کرده است.

وی با بیان اینکه ساوه شهر خانوادگی این شهید بود و قید شدن پسوند ساوه‌ای در نام او نشان از ارج نهادن وی به این شهر است افزود: امسال ساوجی‌ها با ۲ ویژه برنامه در شهر ساوه و روستای چمران به ترتیب در روز‌های ۳۱ خرداد و یکم تیر سالگرد وی را گرامی خواهند داشت.

سرهنگ مهدی یادآور شد: ویژه برنامه تدارک دیده شده در شهر ساوه با حضور نمایندگان جنبش امل لبنان و جنش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و با سخنرانی آیت الله علی سعیدی شاهرودی رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: مردم روستای چمران نیز روز پنجشنبه یکم تیرماه در زادگاه خانوادگی این شهید میزبان دوستداران او خواهند بود و یاد و خاطره شهید چمران را گرامی خواهند داشت.

شهید چمران، گنجینه‌ای بین المللی در عرصه مقاومت و ایستادگی است

دکتر مصطفی چمران در سال ۱۳۱۱ به دنیا آمد و با گذراندن تحصیلات متوسطه راهی دانشگاه تهران شد و رشته الکترومکانیک را به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در فیزیک پلاسما درجه دکتری کسب کرد.

وی پس از گذراندن آموزش‌های نظامی در مصر، به لبنان رفت و به همراه امام موسی صدر، در تشکیل جنبش امل نقش مؤثری داشت و از فرماندهان آن بود.

دکتر چمران در جریان جنگ تحمیلی در۳۱ خرداد ۱۳۶۰ هنگام سرکشی به یکی از مناطق جنگی در دهلاویه، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

دکتر چمران اصالتا اهل روستا‌ی چمران از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه در استان مرکزی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها