وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد؛

برگزاری نشست آستانه اول تیر با حضور ایران

نشست آتی هیئت‌های ترکیه، روسیه و ایران در قالب مذاکرات آستانه روز‌های ۲۰ و ۲۱ ژوئن (۱ و ۲ تیر) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ - 17June 2023

برگزاری نشست آستانه اول تیرماه با حضور ایرانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، بنابر اعلام وزارت امور خارجه قزاقستان، بیستمین نشست هیئت‌های ترکیه، روسیه و ایران که کشور‌های ضامن مذاکرات آستانه در مورد سوریه به شمار می‌آیند در روز‌های ۲۰ و ۲۱ ژوئن (۱ و ۲ تیر) در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.

وزارت امورخارجه قزاقستان همچنین اعلام کرد که در این نشست نمایندگانی از دولت سوریه و مخالفان آن و به‌علاوه نمایندگان سازمان ملل، اردن، لبنان و عراق به عنوان ناظر شرکت خواهند کرد.

به گزارش آناتولی، در این نشست، طرف‌ها در خصوص تغییر اوضاع منطقه‌ای پیرامون سوریه و آخرین تحولات میدانی گفتگو خواهند کرد.

همچنین در این نشست، اقدامات اعتمادسازی مانند مبارزه با تروریسم، آزادی گروگان‌ها و جستجوی مفقودان در سوریه و همچنین موضوعاتی مانند وضعیت انسانی، بازسازی کشور و ایجاد شرایط برای بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه قزاقستان آمده است که در روز نخست بیستمین مذاکرات آستانه نشست‌های مشورتی چهارجانبه میان معاونان وزیران امور خارجه ترکیه، روسیه و ایران درباره «نقشه راه» عادی سازی روابط سوریه-ترکیه انجام خواهد شد.

در روز دوم نیز، پس از دیدار‌های دوجانبه و سه جانبه هیئت‌های کشور‌های فوق، نشست اصلی روند آستانه و نشست خبری مشترک در این زمینه برگزار خواهد شد.

در جریان این مذاکرات همچنین نشست کارگروهی در مورد بازداشت شدگان اجباری بین هیئت‌های کشور‌های ضامن و نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و صلیب سرخ بین‌المللی برگزار خواهد شد.

مذاکرات آستانه درباره سوریه آخرین بار در روز‌های ۲۲ و ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ برگزار شده بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها