ارسال بیش از ۳۰۰ طرح به «صندوق پروانه»

مدیر روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از دریافت بیش از ۳۰۰ طرح ارسال شده برای «صندوق پروانه» خبر داد.
کد خبر: ۵۹۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶ - 17June 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «فاطمه آذری» مدیر روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره طرح‌هایی که به «صندوق پروانه» ارسال شده‌اند، اظهار داشت: صندوق پروانه در راستای حمایت از سینمای کودک و نوجوان با در اختیار گذاشتن فاند (Fund) در سه بخش فیلمنامه، تولید و پسا تولید در جهت توسعه سینمای کودک قدم برداشته است که در بخش حمایت از فیلمنامه‌ها از سوی «صندوق پروانه» تا پایان مهلت اعلام شده -پانزدهم اردیبهشت ماه- بیش از ۳۰۰ طرح ارسال شده است.

طرح‌ها و فیلم‌نامه‌ها در معاونت فرهنگی فارابی با شاخصه‌ها و معیارهای مختلفی از نظر جذب مخاطب، مزیت اقتصادی، مرچندایزینگ، آموزش و … در حال بررسی است؛ تا آثاری که شرایط حمایت از آن‌ها وجود دارد، انتخاب شوند.

وی ادامه داد: بررسی و انتخاب فیلمنامه‌ها بخش پیچیده و مهمی است و گروه رسیدگی صندوق پروانه، بدون اتلاف وقت درحال مطالعه این آثار از جهات مختلف هستند؛ تا هرچه سریعتر اسامی طرح‌های منتخب را اعلام کنند. اما این حجم از استقبال از صندوق پروانه، طبیعتا این روند را کمی زمان‌بر کرده است.

متاسفانه در این سال‌ها فیلم‌نامه‌های حوزه کودک دچار ضعف شده است و علی‌رغم استقبال و ثبت نام ۳۰۰ طرح و اثر در سامانه، کماکان بحث اصلی کیفیت است.

آذری درباره دیگر بخش‌های صندوق پروانه عنوان کرد: در بخش‌های تولید و پسا تولید نیز آثاری به صندوق ارسال شده‌اند که هرکدام از آن‌ها درحال بررسی هستند که البته نکته مهم این است که مهلت این بخش‌ها نیز رو به پایان است. مهلت ارسال آثار در بخش تولید پانزدهم خرداد ماه بود و در بخش پسا تولید نیز تا پانزدهم شهریور ماه جهت ارسال آثار فرصت خواهد بود و این زمان تمدید نخواهد شد.

مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پایان اعلام کرد: صندوق پروانه یکی از درگاه‌های مهم، حمایتی از سینمای کودک و نوجوان است که تا این لحظه استقبال کمی و کیفی خوبی از آن شده است و امیدواریم هدفی که با راه‌اندازی این صندوق در نظر داشتیم، به ثمر نشیند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار