در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا: کشورهای آمریکای لاتین با ایران قرابت زیادی دارند/ سفر رئیس جمهور پربار و مهم بود

مفتح گفت: در حوزه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آمریکای لاتین روابط و تعاملات دیرینه‌ای داشته‌ است که در این سفر طی توافقنامه‌هایی که منعقد شد، روابط  گسترده‌تر و هدفمندتر خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۹ - 19June 2023
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا: کشورهای آمریکای لاتین با جمهوری اسلامی ایران قرابت زیادی دارند/ سفر رئیس جمهوری پربار و مهم بود«محمدمهدی مفتح» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به دستاورد‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی سفر حجت‌الاسلام والمسلمین «رئیسی» به منطقه آمریکای لاتین، اظهار داشت: سفر رئیس جمهوری به سه کشور آمریکای لاتین بسیار مفید فایده و پربار بود.
 
مفتح با بیان اینکه سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا ذیل محور مقاومت تعریف می‌شوند، گفت: این سه کشور همواره طی سال‌های اخیر و در شرایط جهان تک قطبی در تقابل با امپریالیسم آمریکا بوده‌اند، از این جهت با سیاست‌های مستقل جمهوری اسلامی ایران قرابت زیادی دارند.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های آمریکای لاتین روابط و تعاملات دیرینه‌ای داشته است که در این سفر طی توافق‌نامه‌هایی که منعقد شد، روابط  گسترده‌تر و هدفمندتر خواهد شد.
 
وی افزود: در سه کشور قرارداد‌های تجاری متعددی با حضور روئسای جمهور دو کشور و مسئولان ذیربط امضاء شد که در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر است، به طور مثال در موضوع کشتیرانی، معدن، پالایشگاه‌های فراسرزمینی که از نیاز‌های اساسی سه کشور محسوب می‌شود و از طرفی نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید توانستیم، تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی منعقد کنیم.
 
مفتح خاطرنشان کرد: مردم کشور‌های آمریکای لاتین مردمانی مقاوم با روحیه استکبارستیزی که انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی جایگاه رفیعی برای آن‌ها دارد. به وضوح روشن است که قرابت و نزدیکی ملل آمریکای لاتین با مردم ایران وجه آلترناتیوی برای گسترش تعاملات اقتصادی و سیاسی است.
 
انتهای پیام/۳۷۱
نظر شما
پربیننده ها