همایش روز ملی بسیج اساتید در قم برگزار می‌شود

همایش روز ملی بسیج اساتید و گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران، روز پنجشنبه اول تیرماه در در موسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸ - 20June 2023

همایش روز ملی بسیج اساتید در قم برگزار می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از قم، همایش گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید روز پنجشنبه اول تیر از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در موسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

در همایش فوق، آیت‌الله محمود رجبی رییس موسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) و یکی از مسئولان کشوری سخنرانی خواهند کرد.

به گفته محمود علامه روشن مسئوول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم، برای برگزاری این همایش، کمیته‌های پنج گانه اجرایی، محتوای، مدعوین، رسانه و کمیته تقدیر و تجلیل شکل گرفته و ضمن تجلیل از اساتید نمونه، بیانیه نهضت استادی بسیج بعنوان نقشه راه فعالیت‌های آتی قرائت خواهد شد.

وی گفت: جذب اساتید در دانشگاه ها، فعالیت‌های تبیینی در قالب جهاد تبیین و روشنگری، تشکیل هیات‌های اندیشه ورز در گروه‌های مختلف با نگاه و رویکرد راه حل‌های مسائل کلان استان و ملی، اقدامات جهادی و محرومیت زدایی در قالب دو گروه «سلامت و تبیینی» بخشی از مهمترین اقدامات جاری بسیج اساتید استان است.

علامه روشن ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز اقداماتی در حوزه عفاف و حجاب، فرزندآوری، امر به معروف و نهی از منکر، اردوی راهیان نور، اردوی مرقد امام راحل و سایر اردو‌های انسجام بخشی بسیج اساتید، بصورت مستمر انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ کانون فعال بسیج اساتید در سطح دانشگاه‌های استان، گفت: برگزاری جشنواره استانی و ملی شهید چمران و حمایت از تولیدات علمی، برگزاری کرسی‌های علمی ترویجی، نقد و نظر و آزاداندیشی و برگزاری اردو‌های راهیان علم و فناوری و پیشرفت نیز از اقدامات مهم بسیج اساتید استان قم در حوزه فعالیت‌های علمی است.

مسوول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم خاطرنشان کرد: به برکت مباحث تبیینی که توسط اساتید بسیجی استان انجام می‌گیرد در فتنه سال گذشته در مجموع شاهد فضایی آرام در سطح دانشگاه‌های استان بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها