شهردار همدان:

رویداد کنگره شهدای استان همدان در کانون توجه قرار گیرد

«حسینی» گفت: ثبت جهانی هگمتانه به عنوان اصلی ترین برنامه ما در سال ۱۴۰۲ در زمینه گردشگری بسیار مهم است، کما اینکه روز همدان، روز بزرگداشت بوعلی سینا و کنگره شهدا سه رویدادی است که باید در کانون توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ - 21June 2023

رویداد کنگره شهدای استان همدان در کانون توجه قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «سیدمسعود حسینی» شهردار همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع ثبت جهانی هگمتانه اظهار داشت: وقتی از نگاه توسعه‌ای بحث گردشگری را مطرح می‌کنیم بهترین پتانسیل که در شهر همدان می‌توانیم به آن بپردازیم بحث گردشگری است و باید اولویت کاری ما باشد.

وی با بیان اینکه ایران پنج کشور برتر از زمینه میراث فرهنگی در کشور است، افزود: در همدان باید زمینه‌ای مهیا شود که سهممان را از گردشگر جذب کنیم، زیرا هیچ نقشی در صنعت و اقتصاد شهری از گردشگران به چشم نمی‌خورد.

شهردار همدان خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت گردشگری باید باید هویت و فرهنگی همدان را به رخ جهانیان بکشانیم. ثبت جهانی هگمتانه باعث شد بیشتر به بحث گردشگری بپردازیم و تلاش شد ریرساخت پ‌هایی را در سطح گردشگری همدان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری شورای اسلامی شهر و کمیسیون شهر که در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری فعال است، رقمی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در این خصوص تخصیص داده شد.

حسینی اضافه کرد: در حوزه‌های کلی و بحث‌های جداره سازی که در سطح شهری اتفاق خواهد افتاد در حال بازسازی دو طرف خیابان بوعلی، خیابان اکباتان و شهدا هستیم همچنین بازسازی دور میدان از لحاظ سیما منظری مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار همدان عنوان کرد: در بحث آیین کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی می‌توان به گذر فرهنگی و تاریخی اشاره کرد. که در حین ساماندهی گذر فرهنگی تاریخی به اثری که متعلق به دوره اشکانیان بود برخوردیم. همچنین در بحث شرکت عمارت خورشید، طرح‌هایی را برای بازار در نظر گرفتند.

وی یادآور شد: ثبت جهانی هگمتانه به عنوان اصلی ترین برنامه ما در سال ۱۴۰۲ در زمینه گردشگری بسیار مهم است، کما اینکه روز همدان، روز بزرگداشت بوعلی سینا و کنگره شهدا سه رویدادی است که باید در کانون توجه قرار گیرد.

حسینی بیان داشت: در خصوص ثبت هگمتانه یک ونیم سال پیش کار به شکل جدی حالت اجرایی گرفت، شهرداری همدان هم از همان روز اول این کارها را شروع کرد. بودجه در خصوص پیاده‌راه سازی خیابان باباطاهر نیز تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: در بحث سرویس‌های بهداشتی بودجه خوبی در نظر گرفته شده است. همچنین در نظر گرفته شده که سایه‌بان‌های دور میدان امام به صورت یک شکل در بیان وکارهایش انجام خواهد شد و در بحث شستشوی جداره‌ها نگاه ویژه به پیاده راه‌ها شده است.

شهردار همدان با اشاره به تشکیل ستاد گردشگری، گفت: یک هماهنگی بین دستگاهی بین دستگاه های ذیربط شکل گرفته و همدلی وجود دارد. به هیچ عنوان چالشی با دستگاه های دیگر نداریم و همگی تحت نظر مدیر ارشد استانی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: از عید نوروز بحث تورهای گردشگری در شهر همدان با مرکزیت و مقصد تپه هگمتانه شکل گرفته و برنامه هایی وجود دارد تا خیابان اکباتان از بی رونقی خارج شود. همچنبن جشنواره‌ای را سازمان مشاغل بازارچه‌هایی تعبیه کرده است و گروه های مختلف که در بحث اجرای برنامه های فرهنگی در حال همکاری هستند.

حسینی با تاکید بر اقناع‌سازی بازاریان و کسبه در خصوص ثبت جهانی هگمتانه، تصریح کرد: بحث اقناع سازی جامعه محلی بسیار مهم است که وقتی ارزیاب‌ها حضور پیدا می‌کنند مثبت صحبت کنند و ضروری است که همه تریبون‌های مختلف از جمله اصحاب رسانه‌های پای کار بیایند.

وی متذکر شد: ما فضای شهر را آماده پذیرایی از ارزیابان کنیم و باید همدلی باشد وهم حوزه های مدیریت سیاسی و استانی و فراتر از شهرداری برای محتواسازی در این خصوص باید تلاش کنند. در نهایت اصناف هم باید پای کار باشند تا این طرح با موفقیت روبرو شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار